sâmbătă, 14 ianuarie 2023

Noi începuturi printre vechile gânduri

 

A o lua de la început înseamnă acceptarea unui trecut pe care nu îl putem schimba, convingerea inexorabilă că viitorul poate fi diferit și înțelepciunea încăpățânată de a folosi trecutul pentru a face viitorul ceea ce nu a fost trecutul.” (Craig D. Lounsbrough)



Mda, așa o fi. Încerc și eu oarece nou început, astăzi, când se sărbătorește Anul Nou pe stil vechi. (Sună bine, nu?) Am găsit și motto-ul și poza, ca să zic așa, „la marele fix”. Acum rămâne să-mi adun gândurile cam amorțite și Inspirația de-a dreptul ațipită și să scriu câteva cuvinte. Cam greu. Deci, nu! Păi, atunci o să scriu, foarte previzibil și banal, câteva cuvinte din dexonline.ro și câteva glume. Trag nădejde că data viitoare voi avea oarece idei mai originale.
Cuvântul aleatoriu:
VĂRSÁT s.n. Faptul de a (se) vărsa; vărsare (4), revărsat. Din vărsatul zorilor, Din cîntatul cocoșilor. MARIAN, INS. 71. Cînd fu vărsatul de zori, Stanca-mi vărsa la sudori. MAT. FOLK. 115. Sursa: DLRLC (1955-1957).

()
VĂRSÁT n. pop. Boală epidemică de natură virotică, caracterizată prin erupții de vezicule (sau pete roșii) pe suprafața pielii, care, uscându-se, lasă cicatrice; variolă. ◊ ~ negru - variolă hemoragică. ~ de vânt - boală contagioasă care se manifestă prin febră și erupție veziculară; varicelă. Vărsat mare - boală contagioasă (frecventă la copii), care se manifestă prin febră și erupție roșie pe tot corpul, urmată de cojirea pielii; scarlatină. Vărsat mic - boală contagioasă la copii, care se manifestă prin apariția unor pete roșii pe piele; rujeolă; pojar; cori. /v. a (se) vărsa. Sursa: NODEX (2002).
Cuvântul zilei:
LIMBUȚÍE s.f. Înclinare, tendință de a vorbi mult și fără rost; vorbărie, flecăreală, locvacitate. – Limbut + suf. -ie. Sursa: DEX '09 (2009). Cheia alegerii: S-a născut, în anul 1963, Steven Soderbergh, regizor, producător de film și scenarist american, câștigător al Premiului Oscar pentru cel mai bun regizor. Printre filmele sale se numără și „Lasă-i să vorbească” (2020).
Glumele zilei:


Un parlamentar iese din sala de ședințe. Pe hol, se întâlnește cu un coleg care se plimba agale. Îl întreabă șoptit: 

- Ce e, nici tu n-ai somn?
()
Costel își duce mașina la mecanic.

- Ia spuneți-mi, e grav?

- Ce să vă zic? Dacă ar fi un cal, v-aș recomanda să-l împușcați.
()
Angajații unei companii multinaționale sunt întrebați ce vor face cu banii din prima de Crăciun.

Elvețianul:

- Din banii de primă îmi cumpăr o barcă!

- Și cu restul?

- Cu restul îmi renovez fațada casei.

Englezul:

- Din banii de primă îmi cumpăr o mașină sport.

- Și cu restul?

- Și cu restul mă duc într-o excursie în Africa.

Românul:

- Din banii de primă îmi iau un pulover.

- Și cu restul?

- Restul mi-i dă mama...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Gânduri fără niciun chef

MOTTO: „ Zâmbeşte, chiar dacă zâmbetul tău e trist, pentru că mai trist decât un zâmbet trist e faptul de a nu mai şti să zâmbeşti .” (Mahat...