joi, 26 mai 2022

PIGULEALĂ DE GÂNDURI

 

MOTTO: „Anii te învață să devii sfios cu sufletul altuia și chiar cu sufletul tău.” (Ileana Vulpescu)


     Aproape toată dimineața (vreo trei ore, să zicem) mi-am dedicat-o diverselor activități în aer liber. Acum, și eu, și gândurile mele (dar mai mult eu) arătăm cam ca emoticonul de mai sus. Dar nu ne-am lăsat învinse de oboseală și nici de-un somn care ne dădea târcoale, așa că am trecut la scris. Aveam ceva subiecte în minte, dar le las pe mâine, azi vom „piguli” niște cuvinte din DEX, apoi o poezie a lui Bob Dylan, pe care vreau s-o pun aici, la „păstrare”. Ah, și desigur, un banc.

👀  Cuvântul aleatoriu: PIGULÍ, pigulesc, vb. IV. Tranz. (Pop.) 1. (Despre păsări) A ciuguli. 2. A lua câte puțin (dintr-un aliment). ♦ A lucra cu migală la ceva; a migăli. ♦ Fig. A fura sau a înșela cu încetul, pe nesimțite. – Et. nec. Sursa: DEX '09 (2009)

👀  „Derivatul” folosit de mine în titlu: PIGULEÁLĂ, piguleli, s. f. (Pop.) Faptul de a piguli; p. ext. lucru care se face cu migală, pe încetul. – Piguli + suf. -eală. Sursa: DEX '09 (2009).

👀  Cuvântul zilei: PROTÍST, protiste, s. n. Ființă unicelulară primitivă care, prin înfățișare și caractere, face trecerea de la regnul vegetal la cel animal. Sursa: DLRLC (1955-1957). Cheia alegerii: În anul 1626, Antoni van Leeuwenhoek a folosit microscopul simplu pe care tocmai îl inventase, pentru a cerceta picăturile de apă scurse de pe acoperiș. Astfel a descoperit că acestea conțin o mulțime de „animalicule” – așa cum a numit el microorganismele în scrisoarea către Societatea Regală din Londra în care își anunța descoperirea.

💕

Ei, şi la ce bun să-ntrebi de ce, iubito

Dacă n-ai aflat deja!

Ei, şi la ce bun să-ntrebi de ce, iubito

Acum tot n-ar mai conta...


Când cocoşii tăi vor cânta în zori

Pe geam te uită, eu sunt călător.

Tu eşti de vină că mă pierd din nou în nori

Dar nu-i nimic, asta e!


Ei şi la ce bun s-aprinzi acum lumina

Cea de care n-am aflat?

Ei şi la ce bun s-aprinzi acum lumina?

Drumul meu e-ntunecat.


Dar doream cumplit să fi găsit ceva de spus -

O vorbă bună ce-napoi m-ar fi adus.

Timp de vorbe multe pentru noi n-a fost de-ajuns,

Dar nu-i nimic, asta e!


Ei, şi la ce bun să mă mai strigi pe nume?

Cum nu te-am mai auzit.

Ei, şi la ce bun să mă mai strigi pe nume?

Nu te-aud, am asurzit!


Dar mă tot frământ şi mă gândesc pe calea mea:

Iubeam o femeie, „biet copil” îmi spunea.

Ei inima i-am dat, dar ea sufletu-mi dorea.

Dar nu-i nimic, asta e!


Şi deci, deci adio!

Unde plec? Păi nu prea ştiu

Dar pe curând nu-i bun, iubito!

Un adio e mai viu.


Nu, nu-i timp acum de vreun vag reproş!

Puteai tu multe, dar ce folos?

Tu mi-ai cheltuit anii mei cei mai frumoşi,

Dar nu-i nimic, asta e!” 

 

* Bob Dylan, „Nu-i nimic, asta e!” (Titlul original: Don't think twice, it's alright. Traducere: Florian Pittiș)

😆

Discuție între doi amici:

- Ieri am făcut cunoștință cu părinții iubitei mele.

– Și, cum a fost?

– M-au primit ca pe propriul lor fiu. Tatăl ei chiar m-a bătut…

 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Gânduri fără niciun chef

MOTTO: „ Zâmbeşte, chiar dacă zâmbetul tău e trist, pentru că mai trist decât un zâmbet trist e faptul de a nu mai şti să zâmbeşti .” (Mahat...