miercuri, 18 mai 2022

Gânduri retrase-n budoar

    

Nu știu de ce s-au retras gândurile mele în unul dintre „budoarele” minții mele, nu îndrăznesc să le întreb, pentru că mi-e cam teamă de răspunsul lor. Răspuns pe care deja îl știu, dar mă fac că nu-l bag în seamă. Le las în pace și mă ocup de cuvintele din dexonline.ro:

👀  CUVÂNTUL ZILEI - BUDOAR s.n.  (V: (înv) ~duar / Pl: ~e / E: fr boudoir) Salonaș elegant și intim al unei femei Si: iatac, toaletă. Sursa: MDA2 (2010). Cheia alegerii: În anul 1897, s-a născut Marcel De Sano (nume inițial Marcel Drăgușanu), pilot de război și regizor de film. De origine din Buciumeni, județul Galați, a trăit în Franța, Italia și Statele Unite. Unul dintre filmele sale se numește „Boudoir diplomatique”.

👀  CUVÂNTUL ALEATORIU - A CLĂMPĂNÍ ~ésc intranz. 1) (despre uși, papuci, capace etc.) A produce un clămpănit, a face „clamp-clamp”. 2) (despre berze) A bate din cioc scoțând un sunet caracteristic. 3) fig. A vorbi mult și fără rost; a flecări; a pălăvrăgi; a trăncăni. /clamp + suf. ~ăni. Sursa: NODEX (2002)

❤   Și, în încheiere, ceva despre Nenea Iancu Caragiale și plecarea/ autoexilarea sa, împreună cu familia, la Berlin.

   „Nu mai pot trăi aici! E prea grea duhoarea”, spunea Caragiale înainte să plece din țară, în 1904, după ce trecuse prin procesul de calomnie intentat lui Caion, un publicist care îl acuzase de plagiat. (Îl acuza că a plagiat „Năpasta”, nota mea

   De acolo, îi scria prietenului său Vlahuță:

   „Pentru nimic în lume n-aş părăsi acest colț de viaţă străină pentru a mă reîntoarce în patrie. Să mai văd ceea ce am văzut, să mai sufăr ceea ce am suferit, aceleași mutre, aceleași fosile care conduc viaţa publică, otrăvindu-te numai cu privirile lor stupide şi bănuitoare. Nu, dragul meu, nu. M-am exilat şi atâta tot. Aerul de aicea îmi priește, sunt mulțumit cu ai mei şi n-am ce căuta într-o ţară unde lingușirea şi hoția sunt virtuţi, iară munca şi talentul, viţii demne de compătimit” (Sursa: Articol scris de Ioana Tomozei în ianuarie 2021, pe 3dots.ro)

😂  BANCUL DE AZI:
Un pieton este lovit de o motocicletă.
– Ei bine, poți spune că ai avut o zi norocoasă, îl consolează motociclistul pe om, ajutându-l sa se ridice.
– Zi norocoasă?! Păi, cum așa?
– Da, pentru că acum sunt în concediu, de obicei conduc un camion de 30 de tone…

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Gânduri fără niciun chef

MOTTO: „ Zâmbeşte, chiar dacă zâmbetul tău e trist, pentru că mai trist decât un zâmbet trist e faptul de a nu mai şti să zâmbeşti .” (Mahat...