miercuri, 25 mai 2022

Gânduri care se poartă ca un verbuncaș...

 

MOTTO: „Cel care-i stăpânește pe alții e puternic. Cel care se stăpânește pe sine, e mult mai puternic.” (Lao Tzu)


   Azi, gândurile mele s-au purtat (cum am zis și-n titlu), precum un verbuncaș. De ce? Păi, neavând chef să „producă” ele vreun text, au început să tragă cu ochiul prin jur. Adică, au spionat pe ici, pe colo, pe la niște citate, s-au oprit la dexonline.ro și au ales una dintre acele „expresii vizuale cu și despre mâncare, ilustrate de Kaufland”, adică:

* A intra ca-n brânză (expresie) - a nu întâmpina nicio rezistență. (Sursa: Argou 2007). Desenul (ilustrația) Kaufland-ului, pusă (și) de mine ca exemplificare, îi aparține lui Cosmin Ezaru. 

Au continuat cu cuvântul aleatoriu de azi:

* EPÁCTĂ, epacte, s. f. Număr de zile care trebuie adăugat unui an lunar pentru a-l face să concorde cu anul solar. – Din fr. épacte. Sursa: DEX '09 (2009).

Apoi, cu cuvântul zilei:
* ECLERÁJ, ecleraje, s. n. (Livr.) Iluminare artificială puternică. Din fr. éclairage. Sursa: DEX '98 (1998). Cheia alegerii: Parisul este supranumit Orașul Luminii datorită eforturilor unui singur om: Gabriel Nicolas de La Reynie, locotenent general de poliție, născut pe 25 mai 1625. A instalat peste 6.000 de felinare în oraș pentru a descuraja criminalitatea. De asemenea, a făcut din Paris cel mai curat oraș din Europa.

Buuun, fuguța-fuguța, gândurile mele s-au dus apoi să vadă ce-i cu  acest substantiv, de care nici ele, dar nici eu, nu auzisem. Deci: Verbuncaș s.m. [At: LB / V: vărbon~, vorbon~ / Pl: ~i / E: mg verbunkos] (Trs) 1 Recrutor. 2 (Fig) Spion. 3 (Fig) Persoană suspectă. Sursa: MDA2 (2010). 

Și când le-am propus, timid, să mai scriem despre ceva, mi-au râs în nas și s-au dus să se culce. Așa că-mi zic singură un banc, iar apoi văd eu ce mai fac, poate că găsesc unele dintre gânduri dispuse să hotărâm împreună ce vom scrie mâine. 

😆

Discuție între mamă și fiu:

- Uite, te conduce ea și te duce de nas cum vrea!

- E GPS-ul, măi mamă, mai taci, că te dau jos din mașină...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Gânduri fără niciun chef

MOTTO: „ Zâmbeşte, chiar dacă zâmbetul tău e trist, pentru că mai trist decât un zâmbet trist e faptul de a nu mai şti să zâmbeşti .” (Mahat...