vineri, 19 martie 2021

Gânduri care aromesc a iarnă...

     Da, scriu și astăzi. Ieri, nu am putut posta ceea ce scrisesem, și asta din niște misterioase cauze tehnice, care mie îmi depășesc puterea de înțelegere. Și scriu de zor, nu pentru că acum mi-ar fi venit nu știu ce idei grozave (ce trebuiau trecute aici „întru neuitare”), ci pentru că iarăși ninge. Da! E iar afară un peisaj de iarnă. Dar eu mă bucur tot moderat și, chiar și pentru bucuria asta modestă, a trebuit să duc muncă de lămurire cu gândurile mele. Până la urmă le-am convins, cu ajutorul titlului, cu vorbe blânde și romantice, cu poza ce semnifică „a da cu tifla”, și acum ele, gândurile, se uită pe geam la fulgii mari de nea și, parcă-parcă, se simt ceva mai bine. Cuvântul aleatoriu de azi îmi place la nebunie, pare desprins dintr-un banc „cu ardeleni”:

BOLẤND, -Ă, bolânzi, -de, adj. (Reg.) Nebun, smintit; nerod, prost. [Var.: bolúnd, -ă adj.] – Din magh. bolond. ursa: DEX '09 (2009).

Cuvântul zilei:

AROMÍ, aromesc, vb. IV. 1. Intranz. A fi cuprins de un somn ușor (și scurt); a ațipi. 2. Tranz. A ameți cu un miros îmbătător. 3. Tranz. (Rar) Fig. A potoli, a liniști. [Var.: (înv.) aromá vb. I] – Et. nec. Sursa: DEX '09 (2009).

Cheia alegerii: Ziua Mondială a Somnului (adică 19 martie 2021, nota mea) reprezintă un apel la acțiune pentru prevenirea și gestionarea tulburărilor de somn și a consecințelor pe care acestea le au asupra societății.


Bancul zilei:

 

Într-un sat din Ardeal, pe seară, merge un om pe drum strigând cât putea și bătând din dobă:
- Atențîuni, atențîuni, mâni dimineațî să fie tătă lumea la prășit pe tarlaua a mare! 

Peste noapte, a dat Dumnezeu o ploaie din cele mari, așa că nu putea nimeni să intre pe tarla cu sapa. A doua zi, merge omu' cu doba , dis-de-dimineață, și strigă:
- Atențîuni, atențîuni, mă bolânzilor, să știe tătă lumea că, din ce-am zîs io asară, nu s-o ales nimica!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Gânduri fără niciun chef

MOTTO: „ Zâmbeşte, chiar dacă zâmbetul tău e trist, pentru că mai trist decât un zâmbet trist e faptul de a nu mai şti să zâmbeşti .” (Mahat...