joi, 6 februarie 2020

Gânduri bune de pus în colecție...

MOTTO: „Câteodată oamenii se împiedică de adevăr, dar de cele mai multe ori se ridică și merg mai departe...” [Emil Cioran] 

 

Nu prea am nici astăzi timp de scris (deși tare mi-ar plăcea), dar câteva gânduri tot voi așterne aici. În mare grabă. Și, bineînțeles, voi scrie cuvintele de azi, de pe dexonline.ro. Gândurile mele, multe și foarte diversificate, trec printr-o selecție drastică (făcută, bineînțeles, de mine pentru a stabili care merită și care nu să fie arătate și altora). Recunosc că, de multe ori, sunt subiectivă și părtinitoare, deci se mai strecoară și gânduri „de doi bani”, fade, puerile, caraghioase, ciudate etc. Astăzi vreau să vă povestesc despre visul meu de azi-noapte: am visat că, dimineața, când am dat la o parte perdeaua pentru a deschide fereastra, afară ninsese. În fiecare an, am mereu același sentiment când văd zăpada așternută în timpul nopții peste urâțenia lumii ăsteia. Este un scurt moment când sunt aproape fericită (adică, cred că e fericire, deși nu am mai avut de mult norocul de a experimenta această stare dar, cum v-am mai spus, mă încăpățânez să „colecționez” mici fericiri). Mda, păi visul meu a rămas vis, afară este la fel ca ieri (și ca-n noiembrie, decembrie, ianuarie), adică o ciudățenie de vreme, care nu e nici toamnă târzie, nici primăvară timpurie și, în orice caz, nu e IARNĂ. Deh, mai aștept... 

Iată cuvintele de azi:

CUVÂNTUL ALEATORIU:

LISZT [list], Franz (Ferenc) (1811-1886), pianist, compozitor și pedagog ungur. Prof. la Conservatorul de Muzică din Budapesta. Întemeietorul și primul președinte al Academiei de Muzică din Budapesta. Elev al lui K. Czerny și A. Salieri. Pianist virtuoz, a întreprins numeroase turnee în Europa interpretând muzică de Beethoven, Mozart, Berlioz, Schumann, Wagner ș.a. Reprezentant al romantismului, unul dintre cei mai însemnați inovatori pe tărâmul armoniei, a creat poeme simfonice („Tasso”, „Mazepa”, „Hamlet”, „Ungaria”, „Preludiile”), simfonii programatice („Faust”, „Dante”); lucrările sale pentru pian (două concerte, 19 rapsodii, sonate, ciclul „Anii de pelerinaj”) au lărgit posibilitățile tehnice și de exprimare ale artei pianistice, prin îmbogățirea paletei muzicale (ritm, cadență, armonie). Sursa: dexonline.

CUVÂNTUL LUNII: (Tot) BREXIT. 

CUVÂNTUL ZILEI:

ESTROPIÁ, estropiez, vb. I. Tranz. A schilodi, a mutila. [Pr.: -pi-a] – Din fr. estropier. Sursa: DEX '09 (2009).

Cheia alegerii: Ziua internațională de toleranță zero față de mutilarea genitală a femeilor, o inițiativă a Națiunilor Unite pentru eliminarea tuturor formelor de violență împotriva femeilor și fetelor. Mutilarea genitală a femeilor este o practică întâlnită în 29 de țări din Africa și Orientul Mijlociu.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Gânduri fără niciun chef

MOTTO: „ Zâmbeşte, chiar dacă zâmbetul tău e trist, pentru că mai trist decât un zâmbet trist e faptul de a nu mai şti să zâmbeşti .” (Mahat...