duminică, 8 septembrie 2024

Zece gânduri care-mi spun: „Nu fi copilă...”

MOTTO: „Rugăciunea unui copil: „Doamne, te rog, ai grijă de mine, de mama, de tata, de bunici... dar, mai ales, ai grija de Tine, Doamne, că dacă Ţi se întâmplă Ție ceva, va fi vai de noi toți!” 


Am găsit „rugăciunea” aceasta cu câțiva ani în urmă pe Facebook, dar autorul a fost și a rămas anonim. Bine, cred că nici n-am făcut eforturi prea mari ca să-l găsesc. De asemenea, tot din „spațiul public” și tot anonime, mi-am reamintit astăzi de niște sfaturi de la copii, pe care ar trebui să le urmăm din când în când. Măcar pe câteva dintre ele. Acele zece gânduri care mi-au „servit” trei cuvințele din replica unui personaj al lui Nenea Iancu Caragiale (vezi „O scrisoare pierdută”, de unde am „furat” și îndemnul pe care mi-l aplic atunci când mi-e greu, adică „Zoe, Zoe, fii bărbată!”) s-au suit fuguța într-o cursă charter și au plecat în vacanță. Fără mine. Mda, sfaturile...

1. Mănâncă porţii mici, la fiecare trei ore. Încearcă de toate: lapte, dovlecei, iaurt, fructe, dar să fie uşor, delicios, natural, şi aşa îţi vei dezvolta un metabolism incredibil. 

2. Dacă îţi place ce mănânci, bucură-te, aplaudă, exprimă-ţi încântarea şi poate faci şi un mic dans. Bucătarul va fi fericit şi tu te vei bucura şi mai mult de momentul mesei, atât de important într-o zi. 

3. Ridică-te şi mergi mai departe de câte ori cazi şi, cu fiecare ridicare, vei şti şi mai bine să înaintezi. 

4. Zâmbeşte copiilor, animalelor, cerşetorilor, oricui te priveşte şi nu preferă să se uite în telefonul mobil. Pentru că, aproape sigur, vei primi înapoi tot un zâmbet. 

5. Spune NU când nu vrei ceva. Dar câteodată, după ce spui nu, schimbă-ţi părerea şi, totuşi, încearcă... 

6. Dacă cineva te roagă să aplauzi, fă-o. Este cel mai simplu mod de a face pe cineva fericit. 

7. Fii curios. Deschide dulapuri, sertare, uşi. Şi, când ieşi afară, priveşte cu atenţie şi sigur vei vedea un lucru minunat. Măcar un fluture sau un nor. 

8. Încearcă ceva nou, învaţă ceva nou, în fiecare zi. 

9. Dormi.

P. S. Mărturisesc că primele două „sfaturi” îmi cam dau bătăi de cap, căci sunt ușor bulimică în ultimul timp, plus că eu sunt bucătarul și refuz să dansez în timpul mesei, deși îmi place mâncarea. De o vreme, mi-e cam greu și cu aplicarea punctului 3 (mă refer la sensul figurat), încolo totul e în regulă, aș zice că mă încadrez în „barem”. Ei, și dacă ălea zece gânduri „trădătoare” tot au zburat spre destinații necunoscute, nu trebuie să le ascult, deci astăzi vreau să fiu copilă (în suflet, bineînțeles).

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Trei gânduri care măcăne

                                                            MOTTO: „ Omul care așteaptă ca o rață friptă să-i zboare în gură, trebuie să așt...