miercuri, 11 septembrie 2024

Oarece gânduri exprimate în cuvinte greușoare

💭 💫 😓 💁 😴
MOTTO: „Puterea de a dărui este atât de intensă, încât entuziasmul și sentimentele pozitive sunt adesea mai mari pentru cel care dăruiește decât pentru cel care primește.” (Jen Sincero)


     E miercuri. E frig și plouă. Ce mai tura-vura, e Toamnă. Toamnă adevărată și care a debutat un pic cam brusc. Cu ploi și frig. De exemplu, azi-noapte au fost la Domnești doar vreo șase grade. Celsius, să nu se înțeleagă altceva. Acum, după ce am scris pe Facebook cuvintele zilei (din dexonline.ro), m-am mai distrat oleacă pe pagina lor, am jucat „spânzurătoarea cuvintelor”, apoi am dat cu zarul până am găsit un nou cuvânt aleatoriu, am combinat câteva definiții de-ale lui și iată ce am aflat:
GREUȘOR (Pronunție: gre-u-șor) adj.,m.,pl. greușori; adj.,fem. greușoară, pl. greușoare. Etimologie: greu + -ușor (Nota mea: o interesantă „unire” a contrariilor, nu?)  1-2 (Pfm; șhp) Greuleț (1-2). Sursa: DOOM 2 (2005). (Nota mea: Pfm, adică popular, familiar, masculin; șhp, adică și hipocoristic.) Ahaaa! M-am lămurit oleacă dar, stați așa, ce e cu „hipocoristic” ăsta, că am uitat? Păi, uite:
HIPOCORISTIC, HIPOCORISTICĂ, hipocoristici, hipocoristice, adj., s.n. (Despre cuvinte, sau sufixe; adesea substantivat) Care exprimă mângâiere, sentimente de afecțiune; dezmierdător, alintător, tandru. Din fr. hypocoristique. Sursa: DEX '09.
     S-a cam potrivit cu dispoziția mea de azi. Am vrut să mă plâng, ca de obicei, că n-am chef, dar am ales să am. Chef, adicătelea. Și să-mi exprim gândurile în vorbulițe greușoare. Semnele de la începutul scrierii se „traduc” așa: am avut gândul să postez o fotografie faină, nu am reușit, am văzut stele verzi (sau, în cazul de față, galbene), am transpirat oleacă de nervi, pe urmă m-am calmat și am aflat informațiile ce-mi trebuiau, iar spre final, aproape că am adormit. Mă duc să beau o gură de cafea, dar nu înainte de a vă relata și restul de „chestii” aflate și de a căuta o glumă, două. Ce mai tura-vura, sunt cam predictibilă, nu-i așa?
TURA-VURA (interjecție). Cuvânt care indică o vorbărie lungă și fără rost, o discuție inutilă. ◊ Expr. (Substantivat) Ce mai tura-vura? = Ce mai atâta vorbă degeaba? – Onomatopee. Sursa: DEX '09 (2009).
     Despre autoarea cuvintelor din motto, am găsit mai întâi ceva în engleză, apoi am perseverat și am găsit și câteva vorbe în limba română:
Jen Sincero is a #1 „New York Times” bestselling author, speaker and motivational cattle prod who’s helped countless people transform their personal and professional lives via her products, speaking engagements, newsletters, seminars and books.”
Jen Sincero este autoare și îndrumătoare de (spre) succes. Prin intermediul newsletterului său, al seminarelor, ședințelor private, aparițiilor publice, articolelor, produselor și cărților sale, i-a ajutat pe mulți să își transforme atât viața personală, cât și pe cea profesională. În urmă cu câțiva ani, Jen și-a luat rămas-bun de la casa din California, pentru a călători pe o perioadă nedeterminată și acum ea încurajează pe toată lumea să trăiască o viață împlinită, fără limite. Poți descoperi mai multe despre ea accesându-i website-ul: jensincero.com.”
Sursa:https://www.curteaveche.ro/a/jen-sincero
GLUME:
Bună ziua, vă telefonăm pentru a vă testa IQ-ul.
- Ce-i ăla?!
- Vă mulțumim, testul a luat sfârșit!
#
Doi tineri timizi stăteau pe o bancă în parc. După o oră de linişte profundă, băiatul se decide să rupă tăcerea și îi murmură încetișor fetei:
– Știi, vreau să te întreb ceva, însă nu aș vrea să par prea îndrăzneț. Nu vrei să mergem la mine în apartament?
– Dragul meu, îți spun sincer că nici în ruptul capului n-aveam de gând, însă acum tu m-ai convins.
#
Doi colegi de facultate se întâlnesc pe stradă:
– Am auzit că te-ai însurat. Așa-i?
– Da!
– Și, de ce-ai făcut-o?
– Păi, nu-mi mai plăcea mâncarea de la cantină.
– Ei, na, și acum?
– Acum îmi place!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Trei gânduri care măcăne

                                                            MOTTO: „ Omul care așteaptă ca o rață friptă să-i zboare în gură, trebuie să așt...