marți, 21 mai 2024

Gânduri indelebile? N-ai să vezi!

 

MOTTO: „Uneori, fericirea înseamnă... uitare.” (Albert Schweitzer)


    Dacă plec de la premisa că e adevărat acest citat, eu sunt din ce în ce mai fericită, în sensul că uit cam des, uit cam multe, iar uneori uit și că am uitat. Încă nu mă pot împăca cu ideea asta, dar cred că nu prea am ce face. De exemplu, am scris, acum vreo oră, pe Facebook, „cuvântul zilei” din Dexonline, cuvânt pe care nu-l știam. Acum m-am uitat iar la el, căci aproare îmi ieșise din minte. Expresia de astăzi (tot din dexonline.ro) este „A sta ca huhurezul”. Mie îmi sunt simpatice bufnițele. Nu știu de ce. Mă rog, nu prea contează. Să vedem ce-i cu acest „strix aluco” care e singur și se scoală devreme...

HUHUREZ, huhurezi, s.m. Numele a două păsări răpitoare de noapte, asemănătoare cu bufnița, fără smocuri de pene pe cap, care scot un strigăt caracteristic și trăiesc în scorburi de copaci; ciuhurez (Strix aluco și urelensis). ◊ Expresii: A sta ca un huhurez (sau ca huhurezul) = a sta singur, părăsit. A se scula ca huhurezii = a se scula foarte devreme dimineața. [Var.: (reg.) hurez s. m.] – Huhura + suf. -ez. Sursa: DEX '09 (2009).

✋ Am întâlnit zilele trecute termenul „indelebil”. Cred că, din păcare, mi s-a șters (și ăsta) din amintire. Mda...

INDELEBIL, -Ă, indelebili, -e, adj. (Rar) Care nu poate fi șters din amintire, care nu se poate uita; de neșters. – Din fr. indélébile, lat. indelebilis. Cheia alegerii: S-a născut, în anul 1960, actrița britanică Kristin Scott Thomas. Printre rolurile sale se numără și cel din filmul „O vară de neuitat” în regia lui Lucian Pintilie.
✋😆 Urmează un fel de haz de necaz. Ei, exagerez un pic cu uitatul meu, dar sunt convinsă că, distrându-mă pe seama mea, mă ajută să trec senină mai departe...
😆 E bine să fii uituc. Nu te doare nimic și în fiecare zi afli numai lucruri noi.
😆 Publicitate într-un magazin: Șampon „Amnezia” - uiți de mătreață!

✋😆 Și niște glume care nu sunt despre uitare, dar sunt haioase...

– Azi dimineață am ascultat două sonate!

– Sunteți meloman?
– Nu. Psihiatru…

😆

Două tinere blonde stau de vorbă la telefon:

– Fată, mi s-a dezumflat roata la maşină.
– Toată?
– Nu, numai partea de jos.

😆

– Măi omule, de ce ești așa agitat?
– Nu știu ce să fac, să mă duc sau să nu mă duc mâine la nuntă?
– Dar cine se însoară ?
– Eu!

😆

Preotul:
– Ai postit, fiica mea?
Blonda:

– Da, părinte, în fiecare zi postez!

P. S. Imaginea din Dexonline îi aparține Anei-Maria Gălețeanu. Nu mai huhurez nimic despre poză, căci spune totul...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

O boare peste gânduri...

MOTTO: „ În viață trebuie doar să ai încredere în tine însuți/ însăți. Chiar dacă nu ai, prefă-te că ai, și, la un moment dat, vei avea .” (...