vineri, 17 mai 2024

Dezamăgiri și gânduri...

 
Motto: „Sufletul se naște bătrân, dar devine tânăr. Asta este comedia vieții. Iar corpul se naște tânăr și devine bătrân. Asta este tragedia vieții.” (Oscar Wilde)


     Mărturisesc că prima versiune ce mi-a apărut în minte pentru titlul de astăzi, în conformitate cu „starea” mea din ultimele zile, săptămâni (și, aș îndrăzni să spun, chiar luni) a fost „Gânduri dezabuzate”. Am renunțat din două motive: primul ar fi că am vaga bănuială că l-am mai folosit cândva (ca și motto-ul de mai sus), iar al doilea este faptul că nu prea îmi place cum sună adjectivul, din pricină că m-a dus imediat cu gândul la „maimuțele” alea mondene, care au kilograme de silicon în buze. Și n-am chef nici să mă amuz, nici să mă indignez. Deci am folosit un sinonim (parțial, aș zice eu), însă adevărul despre ce și cum simt (și mă simt) este mult mai complex. Și n-am să-l discut cu domniile voastre, pentru că sunt sigură că fiecare aveți propriile îndoieli, dezamăgiri, dureri, nedumeriri și revolte, deci nu vreau să vă mai plictisesc cu ale mele. Și sper să dispară, rând pe rând. Așa că trec mai departe și îmi voi aduce aminte niște citate pe care le-am folosit drept motto la unele postări din „ultimii cinci ani” și, poate, voi căuta câteva glume...

✋👶👌👋😊

✋„Nu subestima puterea cuvintelor și a gândurilor. Tot ceea ce-ți repeți în fiecare dimineață poate să te pună pe cărarea dorită a vieții. Gândește-te și vorbește despre victorie, succes, fericire și binecuvântări pentru a-ți influența destinul.” (Nina Bolivares)

👋 „Uneori uit unde mă aflu şi zâmbesc aşa, fără motiv. Câteodată sunt vesel. Vesel de tot. Pentru că uit de mine. Mă pierd pe undeva, în vreun loc depărtat, cum ai uita o carte pe fereastră.” (Marin Sorescu)

👌 „Găsește pe cineva care să te facă să uiţi durerile trecutului. Găseşte pe cineva care să-ţi schimbe viaţa, s-o facă mai bună, să-ţi lumineze golurile de până atunci. Găseşte pe cineva care să-ţi merite zâmbetul!” (Marilyn Monroe)

✋„Ferește-te de omul care nu vorbește și de câinele care nu latră.” (Proverb al indienilor cheyenne)

👋 „Cei care își petrec timpul în frumusețea și misterul naturii nu se simt niciodată singuri sau obosiți de viață.” (Rachel Carson)

👶 👌 P. S. Cuvântul ce mă definește (nu foarte exact și destul de „provizoriu”). Mda, și niște bancuri...

DEZABUZAT, -Ă, dezabuzați, dezabuzate, adj. (Livresc) Persoană care și-a pierdut speranțele, entuziasmul; dezamăgit. V. (a) dezabuza. // adj. (Franțuzism) Dezamăgit; amărât, scârbit. [Var. desabuzat, -ă adj. / cf. fr. désabusé]. Surse: DEX '09 // DN (1986).

😊 

Doi tineri de curând căsătoriți se întorc de la serviciu. Acasă, ea spune: 

- Iubi, am vești grozave pentru tine. În curând vom fi trei în această casă.

Soțul vine spre ea cu un zâmbet uriaș pe față. Își sărută soția, dar zâmbetul îi dispare când aceasta îi spune:

- Mă bucur că te simți așa, căci de mâine dimineață, mama se mută cu noi.

Un cerșetor sună la o ușă și-i deschide o gospodină iritată, cu mâinile-n șolduri și pusă pe scandal:

– Ce mai vrei și tu, mă, ratatule?

– Vă rog, dacă ați avea niște sticle goale de bere, pe care le-aș putea vinde…

– Arăt eu ca și cum aș bea bere?!

– Păi, atunci măcar niște sticle goale de oțet!

Lângă cascada Niagara, ghidul se adresează grupului de turiști:

– Dacă doamnele vor binevoi să tacă un moment, o să puteți auzi zgomotul căderii apelor.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

O grămadă de gânduri înghesuite în saună

„ Viaţa e o melodie frumoasă, doar versurile sunt foarte încurcate …” (Hans Christian Andersen)      Cam așa au decurs pentru mine zilele as...