marți, 9 ianuarie 2024

Niște gânduri care flanează

 la plimbare prin zapada | Architecture & Interior Design   

MOTTO: „Indienii care bat în tobe pentru a alunga spiritele rele sunt priviți cu dispreț de americanii grăbiți care claxonează necontenit (de-a-n boulea) pentru a ieși dintr-un blocaj de trafic.” (Mary Ellen Kelly)


    Am intrat azi pe ușa blogului meu din două motive. Și niciunul, din păcate, nu este legat de revenirea, cu surle și trâmbițe, a Inspirației mele. Nu. Am vrut să scriu ceva mai devreme, dar platforma de bloguri unde sunt „înscrisă” îmi afișa, cu încăpățânare, un număr (nu mai știu care) și Error. Bun, la fel de încăpățânată, am tot revenit până acum, când am reușit să scriu ceva. Căutam un citat care să se potrivească cu titlul, dar l-am întâlnit pe acesta, simpatic și plin de ironie, care m-a făcut să zâmbesc. Și datorită conținutului, dar și pentru folosirea incorectă a expresiei argotice (de-a-mboulea), chestie reluată de vreo șase-șapte publicații de la care aveam oarece pretenții. Al doilea motiv este că, încă de dimineață, îmi zumzăie prin creier o melodie scrisă și cântată de Yves Montand, în 1956, „Les grands boulevards”. Așa că închei, flanând în gând, cântând cu voce tare (că tot nu m-aude nimeni) și sperând că mă voi întâlni, în fine, cu ceva idei pentru „scrieri”...

Expresia „De-a-n boulea” - prostește, în mod stupid. Sursa: Argou (2007).

(A) FLANA, flanez, vb. I. Intranz. (Livr.) A hoinări. – Din fr. flâner. Sursa: DEX '09 (2009). Sinonime: colinda, cutreiera, hoinări, peregrina, rătăci, umbla, vagabonda. Sursa: Sinonime (2002).

Și:

J'aime flâner sur les grands boulevards 

Y a tant de choses, tant de choses 

Tant de choses à voir...” 

P. S. Nu știu de unde e imaginea, mi-a plăcut și, după cum bănuiți, acolo „flanez” și eu acum, căci la Domnești este o jumătate de centimetru de nea și aia pe cale să se topească.  Dar e fain, e IARNĂ!


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Gânduri fără niciun chef

MOTTO: „ Zâmbeşte, chiar dacă zâmbetul tău e trist, pentru că mai trist decât un zâmbet trist e faptul de a nu mai şti să zâmbeşti .” (Mahat...