joi, 18 ianuarie 2024

Câteva gânduri cam jumulite

jumuli

     Motto: „Sufletul nostru are mai multă nevoie de naivitate decât de greșită înțelepciune. Cine e înţelept ştie şi când să fie naiv.” (Carl Gustav Jung)


      Păi, nu știu sigur de ce arată azi gândurile mele „cam jumulite”, nu prea am chef să le întreb, dar am niște bănuieli. Am mai scris despre naivitate (a mea, în special) și știți că nu reiau ideile decât când uit că le-am mai „emis” o dată. Scriind cuvintele din Dexonline pe Facebook, am văzut că una dintre „expresiile zilei” e cea de mai jos. De aici motto-ul, poza, precum și rememorarea în fugă a momentelor din viață când am fost așa de naivă încât frizam prostia. Dar am încetat repede să mă mai gândesc la asta și am purces la căutat de glume ceva mai noi (și cât de cât bune). E cam lipsă de așa ceva. Pe când căutam, am dat cu ochii de câteva știri, toate optimiste și pline de bun simț (de genul „Manifestații ale fermierilor și transportatorilor”, „Medicii de familie din mai multe orașe manifestă în fața clădirilor CNAS”, „Vine iar vortex-ul polar”, „O să fie un ger siberian”, „MApN anunță mobilizare în șase județe”, „În 2024 avem patru rânduri de alegeri”). Mda... Singura chestie care nu m-a enervat, ci chiar m-a făcut să zâmbesc oleacă, a fost o reclamă care ne îndeamnă să cumpărăm „smartwatch-uri inteligente”. Ca să parafrazez o zicere a regretatului Gyuri Pascu, ceasurile respective poate nu vor fi mai inteligente decât cei ce le vor cumpăra, dar sigur sunt mai „deștepte” decât cei care au scris reclama respectivă...

Expresie (Fam.) Gâscă (bună) de jumulit = om naiv și încrezător, de pe urma căruia se poate profita. (Imaginea din Dexonline îi aparține Anei-Maria Gălețeanu)

😆

– Draga mea, îi spune un tânăr logodnicei sale, am să-ți ofer câte o perlă la fiecare aniversare a ta. Când te-ai născut?
– Într-o joi...

&

– Iubi, ce ai vrea să facem împreună în noul an?
– Păi, draga mea, hai să facem ceva ce n-am mai făcut niciodată!
– Ce?
– Eu să beau liniștit, iar tu, să taci...

&

O tânără este întrebată:
– Când te-ai îndrăgostit prima oară?
– Pe la 16…
– Și a doua oară?
– Pe la 16:30!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Gânduri fără niciun chef

MOTTO: „ Zâmbeşte, chiar dacă zâmbetul tău e trist, pentru că mai trist decât un zâmbet trist e faptul de a nu mai şti să zâmbeşti .” (Mahat...