luni, 1 ianuarie 2024

Crâmpeiașe de gânduri la început de an

MOTTO: „Să ne înclinăm și să fim recunoscători pentru că, chiar dacă nu am învățat multe astăzi, am învățat măcar puțin și, dacă nu am învățat puțin, cel puțin nu suntem bolnavi, iar dacă suntem bolnavi, cel puțin nu am murit; așadar, să fim recunoscători.” (Buddha)


    Iată, este luni, începe o nouă săptămână, o nouă lună și, ce este mai important, un nou an. Sper să fie un an muuuuult mai bun, pentru toată lumea, decât cel care s-a dus. Am vrut să-mi intitulez scrierea de azi „Crâmpeie de gânduri...”, dar mi-a plăcut așa de tare diminutivul cuvântului „crâmpei”, încât l-am folosit pe el, deși acum mi se pare cam caraghios. În fine, nu mai contează. Cuvântul de mai jos ilustrează la fix STAREA destul de precară a gândurilor mele, deci măcar el e folosit cum se cuvine...

CRÂMPEI, crâmpeie, s.n. Parte ruptă, desprinsă sau rămasă din ceva; bucată, porțiune, fărâmă. ♦ Fragment, frântură (de fraze, de gânduri etc.). Cf. sl. kronpu „mic”. Sursa: DEX '09 (2009).

Cuvântul aleatoriu (oh, surprize, surprize!) este:
ORACOL, oracole, s.n. (În Antichitate) Răspuns profetic pe care, potrivit credinței anticilor, zeii îl dădeau celor veniți să-i consulte cu privire la viitor; prevestire, prezicere, profeție; lăcașul sacru unde se făceau și se interpretau aceste profeții; p. ext. Persoană care făcea aceste profeții. ♦ Hotărâre sau sentință cu caracter infailibil dată de o persoană cu autoritate; p. ext. persoană care dă această hotărâre sau sentință. ◊ Expr. A vorbi ca un oracol = a se exprima sentențios și enigmatic. [Var.: oracul s. n.] – Din lat. oraculum, it. oracolo, fr. oracle. Sursa: DEX '09 (2009).

Cuvântul lunii:

LER interj. Cuvânt care apare ca refren în colinde, cărora le dă un anumit colorit eufonic. [Var.: leroi, leroloi, lerui, lerului interjecție]. Probabil lat. [Ha]llelu[iah, Domine]. Cheia alegerii: Cel mai căutat termen din decembrie.

Cuvântul zilei:

FRIZĂ, frize, s. f. 1. (În arhitectura clasică) Parte componentă a antablamentului, cuprinsă între arhitravă și cornișă, de obicei împodobită cu picturi, basoreliefuri, caneluri etc. ♦ Ornament în formă de bandă orizontală cu picturi sau reliefuri în jurul unui vas, al unei săli, al unui sarcofag etc. 2. Piesă îngustă de cherestea, folosită la fabricarea lamelor de parchet, a chenarelor de uși, a lambriurilor. ♦ Chenar care înconjoară o pardoseală de parchet în lungul pereților, făcut din piese mai mari decât lamele parchetului. 3. Ramă masivă de lemn în care se prind tăbliile unei uși. [Var.: friz s. n.] – Din fr. frise. Cheia alegerii: Pe 1 ianuarie 1386 s-a născut Donatello, unul dintre cei mai mari sculptori din Quattrocento. Pe lângă măiestria sa în prelucrarea bronzului și abordarea extrem de expresivă a artei sacre, Donatello a fost creatorul unei tehnici pentru basoreliefuri cunoscute sub numele de stiacciato. Sursa: DEX '98 (1998).

P.S. De mâine cred că voi începe să scriu cuvintele din dexonline.ro pe Facebook, pentru că trebuie să-mi găsesc alte pretexte de a „veni” la blog, cum ar fi faptul că mi-a venit vreo idee, semn că Inspirația a revenit în mintea și sufletul subsemnatei, prin urmare cuvintele mele, căutate în zadar de atâta vreme, au binevoit să se arate. În final, horoscopul meu pentru ianuarie. Domniile voastre îl vor găsi la sursa indicată. Sau nu.

Nativii Balanță își regăsesc sentimentul de apartenență. Dacă până acum s-au simțit excluși în grupul de prieteni și rude, de data acesta lucrurile vor sta cu totul altfel. Își propun să vindece răni din trecut care au lăsat situații dificile de rezolvat în prezent. În plan amoros vor trebui să ia o decizie importantă ce le va asigura viitorul în acest fel. Vor scăpa de suferințe majore.

Sursa: https://catine.ro/horoscopul-lunii-ianuarie-2024


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Gânduri fără niciun chef

MOTTO: „ Zâmbeşte, chiar dacă zâmbetul tău e trist, pentru că mai trist decât un zâmbet trist e faptul de a nu mai şti să zâmbeşti .” (Mahat...