vineri, 5 ianuarie 2024

Gânduri ca o pisică cu clopoței

pisică 

MOTTO: „Câinele este cel mai bun prieten al omului. Pisica este cel mai bun prieten al pisicii.” Robert J. Vogel


    Zilele trecute am primit de la o verișoară (sau, ca să respect „adevărul istoric”, nepoată de văr, dar fiind noi două cam de aceeași vârstă, ne-am zis verișoare) urări de început de an și câteva poze din Bali, unde era în vacanță. Imediat, gândurile mele au început să freamăte și să vrea și ele, cu tot dinadinsul, să meargă acolo. De curiozitate, deși știam că o să regret, m-am uitat oleacă la ofertele agențiilor de turism  și am văzut că vacanța asta minunată m-ar costa cam 6-7.000 lei. Mda, așa că am oftat și m-am întors spășită la varianta „voiaj cu gândul”. Astăzi, după ce am postat cuvintele din dexonline.ro pe Facebook, am văzut că expresia zilei era în legătură cu pisicile (și șoarecii). Și relația dintre ei. „Când pisica nu-i acasă, joacă șoarecii pe masă” ( În lipsa celor mari, cei mici își fac de cap) , asta era expresia. Am amânat călătoria imaginară în Bali și am dedicat (iar) o scriere mâțelor, deși eu nu sunt o mare fană a lor. Deci poză, motto, text și banc, toate au fost „asortate” la temă, iar gândurile mele, uitându-se „ca mâța-n calendar”, s-au convins că zicala „Pisica cu clopoței nu prinde șoareci” (cine se laudă prea mult, dinainte, cu ceea ce are de gând să facă, nu realizează mare lucru) li se aplică și lor, așa că nu-și mai fac valizele pentru Bali, ci s-au așezat la căldură, să tragă un pui de somn...

Bancul zilei:

Două prietene se întâlnesc pe stradă, după mulţi ani. Se îmbrăţişează bucuroase şi, la o cafea, încep să se descoasă despre bărbaţii lor.
- Auzi, dragă, mai bea al tău aşa mult?
- Nuuu, fată, l-am dezvăţat.
- Cum ai reuşit? Dă-mi şi mie „reţeta”.
- Păi, să vezi, fată, am luat o pisică de pe stradă, am adus-o acasă, am umplut cada cu vin şi am băgat pisica acolo. Când a ajuns acasă, m-a îmbrăţişat că şi-a văzut visul împlinit, a intrat în cadă, a băut tot vinul şi când a găsit pisica, a leşinat. De atunci nu mai bea decât apă.
- Dragă, îti mulţumesc. Chiar acum mă duc să caut şi eu o pisică.
Găseşte pisica, o duce acasă, toarnă vin, îşi invită soţul în baie. Trec câteva ore bune şi, disperată, femeia intră în baie să vadă ce se întâmplă. Bărbatul, mort de beat, stătea pe marginea căzii şi storcea pisica:
- Hai, măi pisi, încă un strop!

P.S. © imaginea (din Dexonline) Ana-Maria Gălețeanu

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Gânduri fără niciun chef

MOTTO: „ Zâmbeşte, chiar dacă zâmbetul tău e trist, pentru că mai trist decât un zâmbet trist e faptul de a nu mai şti să zâmbeşti .” (Mahat...