luni, 8 ianuarie 2024

Câteva gânduri care zâmbesc pieziș

  

Când vezi că ai aceeași părere cu majoritatea, este bine să mai reflectezi o dată.” (Mark Twain)

 

    Deci, cred că imaginea de mai sus am mai folosit-o cândva (adică, în sensul „hai să zâmbim forțat, Lavinia, ca să nu plângem”), citatul pus drept motto l-am mai scris de câteva ori, deși eu una nu prea am aceeași părere cu majoritatea, cuvintele din Dexonline le-am postat frumușel pe Facebook, iar după ce, gândind „adânc”, am pus și titlul, sunt nevoită să mă opresc, pentru că nu mai am absolut nicio idee. Vai mie! Ce să mă fac? Cuvintele de mai jos sunt în „strânsă” legătură cu titlul și cu emoticonul, dar cu „amendamentul” că zâmbetul pe care îl arborăm (eu și gândurile mele) este autoironic, cu oarece amărăciune în el, dar nu e răutăcios și, după cum se vede, nici ascuns...

PIAZĂ, pieze, s. f. 1. (În mitologia românească) Dualitate fastă și nefastă. ♦ Piază rea = duh rău al nenorocului întrupat într-o ființă sau într-un obiect. Piază bună = geniu bun al omului, încorporat în șarpele casei, în câinele pripășit etc. ♦ (Reg.; la pl.) Dispoziție, chef; toane. 2. (Înv. și reg.) Pantă, povârniș. ◊ Loc. adv. În piez(i) = oblic, pieziș. [Var.: (înv. și reg.) piez s.m.] – Et. nec.

PIEZIȘ, -Ă, pieziși, -e, adj., adv. 1. (Care este) aplecat într-o parte, oblic, diagonal; p. ext. strâmb. ◊ Expr. A zâmbi pieziș = a zâmbi din colțul gurii cu ironie, cu răutate, cu amărăciune. 2. (Care se află) în sau cu pantă (foarte) repede. 3. Fig. (Care este, se face etc.) ocolit, indirect; p. ext. (care are loc) (pe) ascuns, (pe) furiș, tainic. 4. (În legătură cu verbe ca „a privi”, „a se uita” etc. sau cu substantive ca „privire”, „ochi”) (Care este, se face etc.) lateral, dintr-o sau într-o parte; (care este) sașiu, cruciș; fig. Bănuitor, iscoditor. Piez + suf. -iș. Sursa: DEX '09 (2009). 

M-am mai uitat o dată fix la imaginea surâzătoare de mai sus, am început să caut un banc cât de cât amuzant, dar am renunțat când, de plictiseală, prin minte au început să-mi treacă doar niște cuvinte și expresii din argou, așa că m-am mulțumit cu amărâta asta de glumă:

😆
– Ce faci, dragă?

– Citesc.

– Wow, ce iubită inteligentă am! De când te-ai apucat de citit?

– De când am reușit să îți sparg parola la „Facebook”...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Gânduri fără niciun chef

MOTTO: „ Zâmbeşte, chiar dacă zâmbetul tău e trist, pentru că mai trist decât un zâmbet trist e faptul de a nu mai şti să zâmbeşti .” (Mahat...