luni, 9 octombrie 2023

Gânduri fără nicio noimă


bibic

imagine Ramona)

Căutând azi dimineață cuvintele din Dexonline pentru a le posta pe Facebook, vă rog să mă credeți că nu aveam nicio intenție de a scrie ceva și pe blog. Mă gândeam că „ce e prea mult, strică”, deci scrisul meu, în fiecare zi, pe lângă că e un efort cam mare pentru neuronii mei înghețați și obosiți, riscă să vă plictisească pe domniile voastre și nu aș vrea asta. Dar am găsit cuvântul zilei (din 9 octombrie, dar de acum doi ani și, mai ales, imaginea aferentă) iar după ce am râs în hohote vreo cinci minute (mda, exagerez, am râs cam 30 de secunde), m-am hotărât să „le trec pe curat”. Și apoi mi-am „recitat” din nou (sau recitit, cum vreți) o poezie a lui Bacovia, căci este destul de potrivită cu vremea de afară, dar mai mult cu STAREA mea...
BIBÍC, bibici m. Pasăre migratoare de baltă, de talie mică, cu moț și cu penaj colorat; nagâț. /<ung. bibic. Sursa: NODEX (2002).
Cheia alegerii: Ziua mondială a păsărilor migratoare (ONU).

„Nervi de toamnă” – George Bacovia 

E toamnă, e foşnet, e somn… 
Copacii, pe stradă, oftează; 
E tuse, e plânset, e gol… 
Şi-i frig, şi burează. 
Amanţii, mai bolnavi, mai trişti, 
Pe drumuri fac gesturi ciudate – 
Iar frunze, de veşnicul somn, 
Cad grele, udate. 
Eu stau, şi mă duc, şi mă-ntorc, 
Şi-amanţii profund mă-ntristează – 
Îmi vine să râd fără sens, 
Şi-i frig, şi burează.”

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

O mulțime de gânduri în căutarea unei praxeograme

   MOTTO: „ Nu-i lăsa pe alții să-ți distrugă ziua. E ziua ta. Distruge-o tu! ” (Anonim)      După acest motto anonim și încântător de optim...