luni, 23 octombrie 2023

Gânduri devenite trepăduși

  

Nu știu pentru cine scriu, dar știu de ce scriu. Scriu ca să mă justific. În ochii cui? Am spus-o deja, dar înfrunt ridicolul de a mai spune-o încă o dată: în ochii copilului care am fost.” (Octavian Paler)


E luni (iar) și afară este încă prea „răcoare” pentru a ieși la muncă prin grădină, așa că am căutat în Dexonline cuvintele, le-am pus pe Facebook și, văzând că la verbul „(a) trepăda” este în vizită o rudă de-a sa, „trepădar” („rudă” de care eu nu auzisem), am ajuns, în fine, la trepăduș, pe care l-am pus în titlu. Din păcate, este un substantiv masculin, dar mie tare mi-ar fi plăcut cum sună „gânduri trepădușe”. De ce îmi ponegresc așa gândurile? Pentru că sunt supărată rău pe ele. Mai demult, trepădau de nerăbdare să scriem ceva, însă acum s-au lenevit de tot. Și, așa leneșe cum sunt, totuși aleargă năuce de colo colo, cam fără rost. Am redescoperit citatul de mai sus, sunt sigură că l-am mai pus drept motto, dar e mereu potrivit și-mi merge la suflet. Apoi am descoperit un oraș de care nu auzisem și așa am aflat că trăiam cu falsa impresie că Insulele Hebride sunt pe undeva, prin Pacific, în emisfera sudică, dar nu, nu-i așa. Iar acum, după un sfert de ceas de căutări, am descoperit, în fine, un amărât de banc, la care nici măcar nu am putut zâmbi. Deci...

TREPĂDUȘ, trepăduși, s.m. Persoană fără astâmpăr, care aleargă încoace și încolo (agitându-se pentru treburile altora). ♦ Om fără demnitate, lipsit de personalitate, care se pune în serviciul altuia, pentru treburi mărunte, adesea înjositoare. – Trepăda + suf. -uș. Sursa: DEX '09 (2009).  

&

Hebridele sunt un arhipelag în largul coastei de vest a Scoției continentale. Insulele se împart în două grupuri principale, în funcție de apropierea lor de continent: Hebridele Interioare și Exterioare. Tobermory este capitala și, până în 1973, singura localitate a Insulei Mull din Hebridele Interioare Scoțiene. Este situat pe coasta de est a Mishnish, partea cea mai nordică a insulei, aproape de intrarea de nord a Sound of Mull. Sursa: Wikipedia (Engleză).

&
Un tip sună la cabinetul unui avocat:

– Bună ziua, aș avea nevoie și eu de un sfat juridic într-o situație delicată…

– Bună ziua! Vreți o sugestie sau o consultație?

– Care e diferența?

– Sugestia e gratis. Pentru consultanță va trebui să veniți la birou, să încheiem un contract de asistență juridică și să plătiți onorariu.

– Aha, ok. Vreau o sugestie, un sfat!

– Sfatul meu este să veniți la o consultație la cabinet.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

O mulțime de gânduri în căutarea unei praxeograme

   MOTTO: „ Nu-i lăsa pe alții să-ți distrugă ziua. E ziua ta. Distruge-o tu! ” (Anonim)      După acest motto anonim și încântător de optim...