joi, 17 februarie 2022

Gânduri pseudo-primăvăratice

 Prognoza meteo. Unde vine primăvara. În ce regiuni iarna îşi face de cap

MOTTO: „Nu faci nimic când procedezi și cu prudență și cu grabă.” (Publius Syrus)


Ziua de azi a început cu cer noros și o temperatură destul de modestă. Pe urmă a apărut Soarele și, încet-încet, gradele din termometru au ajuns la vreo 12. Era așa de frumos încât, după o luptă destul de vivace între gândurile mele prudente și cele grăbite, am cedat ispitei de a ieși în grădină. Acolo, îngânând veselnic „Viiine, viiine primăvara...”, am început oarece activități de curățenie. După vreo jumătate de oră, deja obosisem, dar nu asta m-a făcut să renunț, ci faptul că, brusc, cerul s-a umplut iar de nori și a început să bată vântul. Nu, nu vine (încă) primăvara, suntem în februarie, dar asta merit pentru că m-am lăsat prea ușor convinsă de gândurile alea grăbite. Așa că m-am refugiat iute la căldură, am citit un pic și acum am venit să scriu câteva vorbe aici. 

💬

Cuvântul aleatoriu de azi e PENTÓZĂ, pentoze, s.f. Compus organic din grupul glucidelor, având cinci atomi de carbon în moleculă. – Din fr. pentose. Sursa: DEX '09 (2009).

💬

Cuvântul zilei: ACATALEPSÍE, acatalepsii, s. f. 1. Stare de spirit caracteristică unei persoane sceptice, care nu se mai străduiește să caute soluții. 2. Nesiguranță în punerea unui diagnostic la un bolnav. – Din fr. acatalepsie. Sursa: DEX '09 (2009).

Cheia alegerii: S-a născut, în anul 1781, René Laennec, medic francez, creator al diagnosticului medical prin auscultație și al stetoscopului.

Și acum, glume:

😊

Discuție la telefon:
- Hei, aș vrea să te cunosc mai bine. Am 39 de ani, sunt parlamentar de zece ani și sunt un bărbat cinstit.

- Bună, sigur, sunt de acord. Eu am 28 de ani, sunt prostituată de zece ani și sunt virgină…

😂

- Maestre, de ce nu am și eu succes în viață?

- Ai privit apusul soarelui în munți?

- Da, maestre!

- Ai văzut zborul lin al vulturilor deasupra piscurilor?

- Da, maestre!

- Ai contemplat luna într-o noapte senină?

- Da, maestre!

- Păi, vezi, îți pierzi timpul cu nimicuri de-astea în loc să pui osu’ la treabă!

😃
- Știi când a inventat Graham Bell telefonul?

- Da, în 1876!

- Ei bine, află că atunci când l-a conectat prima dată, avea deja 4 apeluri pierdute de la soția sa...


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Gânduri fără niciun chef

MOTTO: „ Zâmbeşte, chiar dacă zâmbetul tău e trist, pentru că mai trist decât un zâmbet trist e faptul de a nu mai şti să zâmbeşti .” (Mahat...