sâmbătă, 19 februarie 2022

O chintesență a gândurilor mele? Nțțț!

ChintEsenta Vietii - Home | Facebook        

MOTTO: „Nu este ciudat că vorbim cel mai puțin despre lucrurile la care ne gândim cel mai mult?” (Charles Lindbergh)


    „Chinuitele” mele gânduri s-au trezit, ca și mine, dis-de-dimineață. O să vă spun un secret, domniile voastre, uneori am impresia că numai eu dorm, ele se refugiază undeva, în subconștient, și se fac că moțăie, de fapt punând la cale tot felul de chestii năstrușnice (cu care eu apoi urmează să fiu sau nu de acord). De obicei, nu sunt de acord, dar sunt dispusă la negocieri. Azi nu prea sunt de acord cu gândurile mele, și asta pentru nici ele nu sunt toate pe aceeași pagină, ca să zic așa. Sunt destul de divizate și haotice. Așa că titlul pus de mine exprimă adevărul adevărat: nu sunt încă în stare să scriu un text care să fie o chintesență a gândurilor mele. Pentru că nu știu ce să mai cred (despre vremurile pe care le trăim acum, despre cât de mult s-a „deteriorat” lumea), pe cine să cred, în cine să mă mai încred (în afară de mine, bineînțeles, dar câteodată nici chiar eu nu pot fi „de încredere”) și cum să fac față provocărilor. Sunt prea multe „necunoscute”, deci o să cad iar pe gânduri. Și o să-i dau dreptate lui Lindbergh (celebrul pilot american de origine suedeză, care a efectuat primul zbor fără escală de la New York la Paris) și să mărturisesc că, în ciuda aparentei mele sincerități (uneori, cu tente de naivitate), nu întotdeauna vorbesc (sau scriu) despre ce mă preocupă mai abitir. Bun, trecem la cuvintele din DEX. Cuvântul aleatoriu este:

RUSTÉMUL s.n. art. Dans popular românesc răspândit în sudul Olteniei și în părțile învecinate ale Munteniei, în care jucătorii formează, de obicei, o coloană mixtă sau numai de bărbați, ținându-se cu brațele încrucișate la spate, și execută pași în față și în spate cu încrucișarea picioarelor, în ritm vioi, ușor săltat; melodie după care se execută acest dans. – Cf. n. pr. Rüstem. Sursa: DEX '09 (2009).

Cuvântul zilei:

CHINTESÉNȚĂ s.f. 1. Esența cea mai pură și mai concentrată a unei substanțe, a unui lucru, a unei doctrine etc. 2. (În filosofia antică) Al cincilea și cel mai subtil element material al lumii, neschimbător, care intră în componența corpurilor cerești. [Var.: (înv.) cvintesénță s. f.] – Din fr. quintessence. Sursa: DEX '09 (2009). Cheia alegerii: Brâncuși s-a născut în 19 februarie 1876. Este unul dintre cei mai influenți sculptori ai secolului 20. Sculptura lui nu imită realitatea, ci exprimă ideea din spatele lucrurilor, esența lor.

😆

Bancul de azi:

Soțul e în bucătărie și face ceva de mâncare. Soția, care e la cură de slăbire, îl întreabă ce gătește. Soțul zice:

- Draga mea, am să fac paste carbonara...
Soția:
- Dragă, nu pune șuncă, ou, cașcaval și smântână, să fie light!
Soțul:
- Paste pot să pun? Sau bem numa' apa în care urmează să le fierb?

Nota mea

✋ Domniile voastre, eu nu am chef să experimentez aceste „paste alla carbonara”, dar dacă vreți, găsiți zeci de rețete. Una este cea de aici:

 https://savoriurbane.com/spaghete-carbonara-reteta-autentica-italiana/

👎 Cuvântul englez light (folosit aici așa, de fițe) are sensul de ușoare.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Gânduri fără niciun chef

MOTTO: „ Zâmbeşte, chiar dacă zâmbetul tău e trist, pentru că mai trist decât un zâmbet trist e faptul de a nu mai şti să zâmbeşti .” (Mahat...