duminică, 20 februarie 2022

Gânduri care vor să moțăie...

 Povesti de somn usor | Noriel

MOTTO: „Cel mai bun lucru pe care îl poți face atunci când plouă este să accepți ploaia.” (H. W. Longfellow)


Plouă. Gândurile mele ar cam vrea să moțăie, dar eu nu le las. Sau, ca să folosesc cuvintele de astăzi din DEX (destul de inedite pentru mine), gândurile mele au o stare hipnagogică și se mișcă prin mintea mea greoi, precum un manșot ostenit. Citatul din motto l-am mai „utilizat” o dată (nu pot să cred că-mi amintesc, dar e „de bine”) și arată că am devenit mai înțeleaptă și accept lucrurile așa cum sunt. Dar și că sunt tot în mare lipsă de Inspirație și Originalitate, căci mă tot repet. Nu-i nimic, pe așa o vreme și total debusolată de aceste vremuri, ca să-mi alin necazul, o să-mi spun singură niște povești de somn ușor. Nu le redau aici, pentru că nu vreau să adormiți și domniile voastre atunci când le citiți. Cuvântul aleatoriu de astăzi este acesta: HIPNAGÓGIC, -Ă, hipnagogici, -ce, adj. Referitor la stările care conduc la somn, care sunt intermediare între veghe și somn. Din fr. hypnagogique. Sursa: DEX '09 (2009). Cuvântul zilei este: MANȘÓT s.m. pasăre palmipedă din regiunile antarctice, greoaie, asemănătoare pinguinilor, ale cărei membre anterioare, improprii pentru zbor, servesc ca înotătoare. (fr. manchot). Sursa: MDN'00 (2000). Cheia alegerii: În anul 1935, Caroline Mikkelsen, exploratoare danezo-norvegiană, era prima femeie care punea piciorul în Antarctica. 

Și fiindcă în unele zile, cum ar fi cea de azi, nu trebuie să mă uit în buletin pentru a-mi „simți” vârsta, îmi „fac curaj” cu niște citate:

Înțelepciunea nu vine în mod natural odată cu vârsta. Nimic nu vine odată cu vârsta, cu excepția ridurilor. E drept, unele vinuri devin mai bune după o perioadă de timp dar numai în cazul în care și strugurii au fost buni încă de la început.” (Abigail Van Buren)


M-am bucurat foarte mult de cea de-a doua tinerețe. Descoperi, în mod subit, la vârsta de 50 de ani, că o nouă viață se deschide în fața ta.” (Agatha Christie)


Nu poți percepe frumusețea adevărată într-un om decât privindu-l cum îmbătrânește.”  (Anouk Aimee)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Gânduri fără niciun chef

MOTTO: „ Zâmbeşte, chiar dacă zâmbetul tău e trist, pentru că mai trist decât un zâmbet trist e faptul de a nu mai şti să zâmbeşti .” (Mahat...