joi, 12 noiembrie 2020

Gânduri care se spală pe mâini toată ziua...

 

MOTTO: „A te spăla pe mâini de-o anumită situație nu înseamnă neapărat a fi inocent.” (Amelie Nothomb)

 

    Fiindcă tot ni se recomandă mereu să ne spălăm pe mâini (eu conformându-mă, bineînțeles), iată că și gândurile mele (adică, cele din „aripa tânără” și mai rebelă) s-au hotărât să se spele și ele pe mâini, dar metaforic, bineînțeles, adică să nu le mai pese de atâtea zvonuri, „sfaturi”, știri false, și să-și vadă de-ale lor. Azi, întâlnind cuvântul „burtăverde”, despre care știam ce înseamnă, m-am gândit să văd de unde provine (și am găsit) și m-am mai gândit că acest termen este într-un fel de opoziție „color” cu „persoană cu sânge albastru”. Deci:

BURTĂVÉRDE s. m. invar. 1. (Ir.) Burghez; negustor. ♦ Om insensibil la valorile culturale; filistin; om leneș, comod, indolent. 2. (Înv.) Șorț sau brâu verde purtat altădată de negustori. – Burtă + verde. Sursa: DEX '98 (1998)

   Și iată ce am găsit pe https://istoriiregasite.wordpress.com/(un blog/site foarte interesant, pe la care o să mai trec):


Sânge albastru – Expresia vine din Spania evului mediu, când marii aristocrați susțineau că în venele lor curge sânge pur albastru, spre deosebire de nobilii „de categorii inferioare“, care au suferit felurite amestecuri de sânge, mai ales de sânge maur. (...) Alegerea culorii albastre pentru sânge se explică prin faptul că, în mare parte, costumele, blazoanele şi, mai cu seamă, cordoanele şi panglicele decorațiilor erau pe atunci azurii, albastrul fiind culoarea preferată şi reprezentativă a membrilor înaltei aristocrații. Ei doreau astfel să se deosebească atât de tagma prelaților, care adoptaseră veșminte de culoare roșie (de unde şi denumirea de „roșu-cardinal”), cât şi, în special, de „vestoanele verzi“ populare (culoarea verde fiind a vulgului şi deci considerată vulgară).” 

 

    Bun, și acum să ne amuzăm cu ceea ce urmează. Nu știu de unde am luat asta (cred că de pe FB), dar m-a amuzat copios:

 

În vremea coronavirusului

   Deci, azi după-amiază am fost în „Kaufland”, nu înainte de a asculta recomandările doctorului Pautov. Așa că, atunci când m-am întors:
1. Am descuiat ușa.

2. Am aprins lumina.

3. Am deschis ușa la baie.

4. Am pus plasele în cabina de duș.

5. Am luat încălțămintea de la ușă și am spălat-o cu dezinfectant.

6. M-am spălat pe mâini cu mânuși.

7. M-am spălat pe mâini fără mânuși.

8. Am scos masca, am aruncat-o la gunoi.

9. M-am spălat pe mâini cu săpun.

10. M-am dezbrăcat de tot ce aveam pe mine și le-am agățat în cuier.

11. M-am spălat pe mâini cu săpun.

12. Am șters întrerupătorul și clanța de la baie.

13. M-am spălat pe mâini cu săpun.

14. M-am spălat pe față cu săpun.

15. Am scos merele din țiplă, am pus casoleta în chiuvetă.

16. Am scos roșiile „cherry” din casoletă într-un alt recipient, iar casoletele în chiuvetă. Mi-au căzut două roșii.

17. M-am spălat pe mâini cu săpun.

18. Am spălat cu săpun cele două roșii care mi-au căzut.

19. Am șters cu mopul locul unde au căzut roșiile

20. Am dezinfectat mopul.

21. Am dezinfectat găleata unde am stors mopul.

22. M-am spălat pe mâini cu săpun.

23. M-am întors la plase, căci am cumpărat o grămadă de produse ...

Cred că o să mă apuce dimineața! Știe cineva un psiholog bun?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Gânduri fără niciun chef

MOTTO: „ Zâmbeşte, chiar dacă zâmbetul tău e trist, pentru că mai trist decât un zâmbet trist e faptul de a nu mai şti să zâmbeşti .” (Mahat...