joi, 10 septembrie 2020

Iar nu vor să se planisească niște gânduri

Vacanta Thailanda | Vacante Exotice| Sejur Thailanda  

   Azi de dimineață nu am avut vreme de scris pentru că ne-am propus (nu, nu-i pluralul majestății, și, da, sunt tot singură, dar mă refeream la mine și la gândurile mele) să petrecem niște „quality time”, cum se zice prin filmele americane, afară. Adică, tradus în româna unei românce din mediul rural, să grădinărim un pic, luptând cu ierburile invadatoare, și să punem, cât se poate, în ordine curtea și acareturile casei. Asta a durat vreo trei ore, după care soarele arzător și oasele ostenite m-au convins să intru în casă. După ce mi-am tras sufletul și, mai ales, după ce am mâncat, am mai avut niște treburi, așa că acum m-am așezat foarte hotărâtă să fac, în fine, o călătorie imaginară. Mi-am căutat poze, am oscilat între vreo șase-șapte, dar m-am oprit la asta, din Thailanda (undeva, pe o insulă, pe dreapta, cei de la agenția de voiaj n-au scris de unde e și nici eu n-am insistat). Erau multe locuri și lucruri tentante de făcut într-o călătorie imaginară: să mergi la munte, la mare, în Bora Bora, pe insule exotice, în Delta Dunării, în Grecia, în călătorii tematice (adică în locuri și alături de personaje din cărți și filme celebre). După ce-am pus poza din Thailanda, mi-am amintit brusc că vreau să văd ce e cu cele două provincii (din Spania și Portugalia) cu nume asemănătoare și care pot fi ușor confundate: Extremadura și Estremadura. Ei bine, până m-am hotărât eu, am observat că gândurile mele, luând-o cu ele și pe Doamna Inspirație, au fugit din bietul meu cap, lăsându-mă total dezorientată și năucă. Cred că, necăjite, ca și mine, că nu auzisem de CUVÂNTUL ZILEI, adică PLANISÍ, planisesc, (vb. IV. Tranz. (Înv.) A ademeni, a amăgi, a înșela pe cineva pentru a-l supune voinței sale; a încânta, a seduce. ♦ Reflexiv A se supune voinței cuiva, a se lăsa ademenit, sedus. – Din ngr. eplánisa (aor. lui planó). Sursa: DEX '09 (2009), n-au vrut să se lase ademenite de mine, acolo unde mă hotărâsem să merg, și au plecat de capul lor, în lumea largă. Păi, pa!

 

Câteva bancuri, căci trebuie neapărat să-mi schimb dispoziția: 


La o expoziție de pictură, un vizitator se oprește să admire un tablou şi se întreabă cu voce tare:

– O fi răsărit sau apus de soare?

Un bărbat din apropiere îl aude şi-i răspunde:

– E apus de soare.

– De unde ştiţi?

– Îl cunosc pe artist. Nu se trezește niciodată înainte de ora prânzului...

&&&

Un polițist se apropie de o mașină și-i spune femeii care era la volan:

- Îmi pare rău, doamnă, trebuie să vă dau amendă: câinii nu au voie să stea pe scaunul din față.

- Domnule polițist, dar este de pluș!

- Nu mă interesează ce rasă e, nimeni nu-i mai presus de lege...

&&&
Doi prieteni se refugiază din cauza ploii într-un bar. Îşi beau ei berile în liniște, în timp ce privesc pe geam.

– E binevenită ploaia asta pentru pământ, spuse unul dintre ei. Totul va renaște acum din nou.

– Nu mă speria! spune celălalt. Alaltăieri mi-am înmormântat soacra…


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Gânduri fără niciun chef

MOTTO: „ Zâmbeşte, chiar dacă zâmbetul tău e trist, pentru că mai trist decât un zâmbet trist e faptul de a nu mai şti să zâmbeşti .” (Mahat...