sâmbătă, 5 septembrie 2020

GÂNDURI DESPRE ALEGERI

Cutia cu amintiri frumoase

    Vai, să nu mă înțelegeți greșit, nu este vorba despre alegerile ce urmează să mă umple de nervi și de indignare (în 27 septembrie, anul curent), ci de alegerile pe care am hotărât eu să le fac de-acum încolo, atunci când vreau să rememorez ceva (o clipă, o faptă, un om) din trecutul meu mai apropiat sau mai îndepărtat. Nu mai cad în capcana vicleană și dureroasă a gândurilor sumbre, a regretelor și a lăcrimărilor văicărețe, nu, o să-mi aleg doar amintirile suave, plăcute, care mă amuză sau care (scuzați lipsa de modestie) mă fac să fiu mândră de mine. Acestea din urmă, e drept, sunt mai puține, dar o să caut bine prin memorie, o să le scutur de praf și o să mă bucur de ele. Ei bine, cred că le-a mai venit și altora ideea, pentru că ceea ce vedeți în imaginea alăturată este o „cutie cu amintiri” despre care eMAG anunță cu regret că „nu mai este în stoc”. S-a epuizat stocul, deci lumea vrea să adune și la modul propriu amintiri, nu numai la figurat. Bine, ce să spun, și eu păstrez scrisori vechi (cei tineri se întreabă, desigur, „ce-s alea?”) sau diferite mici obiecte ce au, cum se spune foarte des prin diverse scrieri, „valoare sentimentală”. Dar nu vreau să mă leg prea mult nici de aceste mici obiecte, nici de a lor „valoare sentimentală”, pentru că tot ce ține de trecut trebuie lăsat acolo, în TRECUT. Bun, am terminat cu teoria. Practic, am să aleg azi o asemenea amintire frumoasă și o să  mă înduioșez sau o să mă amuz la întâlnirea cu ea. Asta însă se va petrece doar între mine și mine, căci așa simt eu că-i mai bine. (Rima e involuntară, dar destul de haioasă). Și, apropo de amintiri, hai să ne amuzăm cu niște bancuri despre uitare (și nu numai):



- Doctore, cred că încep să-mi pierd memoria…

- Știu, zice doctorul, e a patra oară când vii la mine azi!

# # #

- Când eram tânăr, oho, acum cincizeci de ani, o fetișcană superbă era pe punctul de a-şi sacrifica viaţa pentru mine!

- Cum aşa? 

- Da... Am cerut-o în căsătorie şi mi-a spus că, decât să se mărite cu mine, mai bine se aruncă înaintea trenului... 

# # #

Un bătrân de 90 de ani merge la doctor. Acesta îi face analizele şi îi spune: 

- Aveţi un corp sănătos în ciuda vârstei înaintate. Asta se datorează şi vieţii cumpătate pe care o aveţi, nu? 

- Da, așa e, nu ştiu dacă mă credeţi, dar am şi o soţie de 28 ani, însărcinată în luna a patra. 

- În legătură cu asta, permiteți-mi să vă spun o povestioară: cică era odată un vânător vestit care, într-o zi, a confundat pușca cu umbrela, nu știm cum, dar dânsul a reușit. La vânătoare, din tufiş apare un urs imens şi el pune umbrela la ochi şi pac, ursul cade... 

- Păi, altcineva trebuie să fi apăsat pe trăgaci, nu? 

- Exact asta încerc să vă spun şi eu, conchise doctorul.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Gânduri fără niciun chef

MOTTO: „ Zâmbeşte, chiar dacă zâmbetul tău e trist, pentru că mai trist decât un zâmbet trist e faptul de a nu mai şti să zâmbeşti .” (Mahat...