joi, 3 septembrie 2020

Calcule care-mi zăpăcesc gândurile

 Proiectare didactică la clasa 5, matematica, pentru anul de studii  2019-2020 - Profesor.MD  

   MOTTO: „Toate științele exacte sunt dominate de ideea aproximării.” (Bertrand Russell)


    Așteptând poștașul care-mi va aduce amărâta mea de pensie, am tot încercat, cu ajutorul neprețuit al domnului GOOGLE, să văd cam ce sumă „exorbitantă” se va adăuga la ea. M-am enervat, evident, și pentru că era o sumă mult prea mică, dar și pentru că, v-am mai spus, de câte ori e vorba de științe exacte, creierul meu are un fel de blocaj și eu, în sfârșit, mă retrag într-un colțișor și tac din gură. Da, dar pot să scriu. Ceea ce iarăși îmi face un car de nervi este faptul că și guvernul de acum, precum au făcut și guvernele ce s-au succedat de la așa-zisa revoluție încoace, se bate cu pumnul în piept, lăudându-se cum că „v-am mărit pensiile”, de parcă aceste măriri vin din averea mămicuțelor lor, nu din contribuția noastră la fondul de pensii. Da, poate că pensiile ălea mai mult decât „nesimțite”, pe care și le dau  cei care cârmuiesc diverse instituții (și, în genere, toată țara), or fi de prin furtișaguri sau de la oarece „fonduri secrete”, dar pensiile noastre sunt plătite de munca noastră de-o viață. Plus că toate aceste așa-zise măriri au iz electoral...

    Hai să las indignările fără rost și să „fac vorbire” despre două expresii care tind să mă caracterizeze de vreo câteva luni încoace. Prima este, evident, „a uita de la mână până la gură”, și este clar ce-i cu ea și cu înțelesul ei, nenorocirea este că nu numai memoria pe termen scurt mă lasă, ci și cea pe termen lung. A doua expresie este „a se supăra ca văcarul pe sat” (în care eu joc dublu rol, și de văcar și de sat, dar ies, ca să zic așa, în pierdere din ambele ipostaze). M-am cam plictisit și sunt ușor posomorâtă, așa că trec la bancuri:


   Un tip, rupt de beat, iese dintr-un bar. Se duce în parcare şi începe să pipăie maşinile pe plafon. Un şofer care-și parca mașina îl vede şi-l întreabă:

- Ce faci, frate, ce cauţi?

- Hâc, îmi caut maşina, zice bețivul, clătinându-se pe picioare.

- Păi, de ce le pipăi pe plafon, ce, nu sunt toate la fel?

- Nț! A mea are girofar!

&&&

  Discuție la spital:

- Dumneavoastră sunteți pacientul salvat din incendiu?

- Da.

- Păi, aveți mai multe fracturi decât arsuri!

- M-au stins cu lopata.

&&&

Un grup de fete au plecat în excursie într-o zi foarte călduroasă de vară. Au ajuns la un eleşteu înconjurat de tufișuri şi copăcei şi, cum nu se zărea ţipenie de om, fetele s-au dezbrăcat şi s-au aruncat în apă. După ce s-au bălăcit vreo oră şi mai bine, au ieşit din apă şi s-au întins la soare să se usuce. După ce s-au îmbrăcat şi erau gata să plece la drum, apare un camion militar gol şi opreşte lângă ele. Un tânăr ofițer, din cabină, le salută pe fete şi apoi strigă:

– Atenţie, echipa de camuflaj! Luaţi-vă tufişurile şi copăceii şi urcaţi în camion!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Gânduri fără niciun chef

MOTTO: „ Zâmbeşte, chiar dacă zâmbetul tău e trist, pentru că mai trist decât un zâmbet trist e faptul de a nu mai şti să zâmbeşti .” (Mahat...