marți, 31 decembrie 2019

Urări printre gânduri

    Am poposit pe aici, pe la blogul meu, în marea fugă, pentru că țineam să scriu ceva în ultima zi a anului 2019. De mâine, intrăm într-un An Nou („douăzeci-douăzeci”, ca s-o citez pe doamna Dăncilă) și într-un nou deceniu. Sper să ne fie (anul, că la deceniu e cam hazardat să mă gândesc) plin de sănătate, bucurii, gânduri senine, speranță și pace-n suflete. Cuvintele, mai ales când e vorba de urări de Sărbători, mi se par cam fade și neputincioase în a exprima ce vreau, de fapt, să spun. Așa că o să mă opresc aici cu urările (am tot urat, pe Facebook sau prin alte „metode”) și am să scriu acum alte cuvinte, cele date de dexonline.ro astăzi, marți, 31 decembrie:

CUVÂNTUL ALEATORIU:

Pomazánic m. (vsl. pomazanikŭ). L. V. Uns, ales de Dumnezeŭ. Sursa: Scriban (1939).

CUVÂNTUL LUNII: LER 

(Exemplificare:  „Lerui, lerui, lerui, /Lerui, lerui, ler/ Lerui, lerui, lerui, / Domn din cer.”)

CUVÂNTUL ZILEI:

CRIPTONÍM, -Ă, criptonimi, -e, adj., s. n. 1. Adj. Cu nume ascuns. 2. S. n. Nume împrumutat, imaginar sau reprezentat prin inițiale, cu care un autor își semnează o lucrare, o operă de artă etc.; pseudonim. 3. S. n. Lucrare semnată cu un criptonim (2). – Din fr. cryptonyme. Sursa: DEX '09 (2009).

Cheia alegerii: Actorul american Val Kilmer împlinește 60 de ani. Printre rolurile sale se numără și rolul titular din filmul „Sfântul”, în care protagonistul își asumă ca nume fictive nume de sfinți catolici (în timp ce operează în lumea spionajului industrial).

   Urări de bine tuturor și... ne „vedem” la anul!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

O mulțime de gânduri în căutarea unei praxeograme

   MOTTO: „ Nu-i lăsa pe alții să-ți distrugă ziua. E ziua ta. Distruge-o tu! ” (Anonim)      După acest motto anonim și încântător de optim...