duminică, 8 decembrie 2019

Gânduri despre Cer

 

     Am găsit pe Facebook (unde, da, mă mai uit când și când, dar fără prea mare participare, am ales să nu mă mai implic în, vorba Tătucului Iliescu „sinergia faptelor”, să fiu doar spectator) poza asta cu un motto scris de Ioan Gyuri Pascu. Am preluat acest motto pentru că mi-a plăcut, ca mai toate zicerile acestui artist prea timpuriu plecat dintre noi. L-am ales și pentru că e un „joc de cuvinte”, dar și pentru că, dincolo de jocul de cuvinte, se ascunde un mare adevăr. Sau mai multe. Nu știu. Depinde de fiecare, de puterea credinței fiecăruia, de felul în care și-o exprimă, de sinceritatea de care dă dovadă, și de încrederea pe care o are în acel Cer (care, domniile voastre, pentru fiecare dintre noi semnifică altceva). 

   Azi, despre cuvintele propuse de dexonline.ro

CUVÂNTUL ZILEI:

EFÍGIE, efigii, s. f. Reprezentare în relief pe monede, medalii etc. a chipului unui personaj important. ♦ Imaginea, portretul pictat, desenat, incizat etc. al unei persoane. – Din fr. effigie, lat. effigies. Sursa: DEX '09 (2009).

Cheia alegerii: S-a născut, în 1876, Constantin C. Moisil, profesor de istorie și arheolog, considerat părintele numismaticii românești, punând bazele primei școli din România care studiază monedele.

CUVÂNTUL LUNII:

GENEROZITÁTE s. f. Calitatea omului generos; mărinimie; dărnicie, munificență. – Din fr. générosité. Sursa: DEX '09 (2009).

Cheia alegerii: Campanie de susținere a Zilei generozității. (Anul acesta, pe 3 decembrie).

CUVÂNTUL ALEATORIU:

CEREBROMALACÍE, cerebromalacii, s. f. (Med.) Ramolisment cerebral. – Din fr. cérébromalacie. Sursa: DEX '09 (2009).

  
  Și, tot apropo de cuvinte, o încercare palidă de a a provoca un surâs și o descrețire a frunților:

O blondă se adresează unei brunete:
– Cine spune că sunt o incultă face o mare eroare. De curând am fost angajată la un centru național de reactivi izopropanici nucleari cuantificați şi trifazați pentru implementări în crestomația semantică.
– Şi, ce faci acolo?
– Păi, păzesc reactivii izopropanici cuantificați, pentru că la noi se fură ca-n supraaglomerația clorofiliană angiospermică şi gimnospermică perenă, cărora voi, brunetele, îi spuneți „codru”.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

O mulțime de gânduri în căutarea unei praxeograme

   MOTTO: „ Nu-i lăsa pe alții să-ți distrugă ziua. E ziua ta. Distruge-o tu! ” (Anonim)      După acest motto anonim și încântător de optim...