joi, 29 februarie 2024

Gânduri îmbrăcate-n camizol

MOTTO: „Destinul nu este întotdeauna ca o petrecere la sfârşitul serii. Uneori nu înseamnă decât lupta zilnică pe care o duci cu viaţa.” (Arthur Golden)


     Mi-am început ziua de azi destul de devreme (cam pe la ora cinci), cum fac, de altfel, de o bună bucată de vreme. În timp ce executam, ca la cazarmă, rutina de dimineață, nu am putut să nu mă gândesc (iar) la muuuultele zile din viața mea când a trebuit să mă trezesc devreme pentru că... navetă, mers la școală, la facultate, la serviciu. Uram ceasul deșteptător și abia așteptam să fiu pensionară, pentru a putea dormi cât poftesc. Ce ironie, nu? Și de la gândul ăsta, am trecut, desigur, la cel despre soartă sau destin sau, mai ortodox, „voia lui Dumnezeu”. Păi, ca să mă refer la motto, destinul meu a însemnat, cel mai adesea, „lupta zilnică (...) cu viața”. Am zis că „executam ca la cazarmă” pentru că, în timpul când eram studentă, am făcut instrucție militară. O să revin la subiectul ăsta altădată, căci e mai mult de zis. Azi mă mulțumesc să adaug că suntem în ultima zi a lui februarie, în acest an bisect, fără să mai comentez pe tema asta. Scriu apoi aici cuvintele din dexonline.ro și la final, ca de obicei, câteva glume...

Cuvântul aleatoriu:

CAMIZOL, camizole, s. n. (Înv.) Haină de casă scurtă, cu mâneci, pe care o purtau femeile. – Din fr. camisole. Sursa: DEX '09 (2009).

💭 Eu, după cum v-am spus, m-am „echipat” rapid și am trecut la treburile zilnice, dar le-am permis gândurilor mele să mai lenevească oleacă în camizole, până acum, când am început să scriem...

Cuvântul zilei:

INTERCALAR, ~ă / Pl: ~i, ~e / E: fr intercalaire] 1. Intercalat. 2. (Îs) Zi ~ă Zi adăugată lunii februarie în anii bisecți pentru a se menține acordul dintre anul civil și cel astronomic. 3. (Îs) Cultură ~ă Cultură a unei plante târzii printre rândurile de plante timpurii.

Cheia alegerii: An bisect.

😃 Nu, nu am început încă cu glumele, dar eu una m-am amuzat copios citind textul de mai jos:

„Suntem în luna februarie a anului 2024. Pentru că avem de-a face cu un an bisect, luna februarie are 29 de zile. Fie că vrem să recunoaștem sau nu, anul bisect are influențe asupra tuturor. Suntem siguri că vom învăța lecții importante în acest timp. Suntem predestinați să realizăm lucruri mari dacă ne concentrăm pe ele. Acesta este, în fond, începutul sezonului Pești, iar mulți dintre noi au șansa să prospere în această perioadă. (...) BALANȚA. Un lucru este sigur: această săptămână te va determina să depui eforturi considerabile când vine vorba de viața ta amoroasă. Deși s-ar putea să te simți atacat/ă sau chiar speriat/ă, rezultatul va fi mult mai bun decât ai putea să îți imaginezi vreodată. Nimic nu este ușor. Asta este un lucru bun, pentru că dacă totul ar fi ușor, atunci nimic nu ar avea o provocare. Atunci, nu ar fi nimic pentru care să tindem. Ești o persoană căreia îi plac provocările, și (...) tânjești după excelență. Cu suficient efort, în această săptămână, dragă Balanță, vei vedea că viața ta amoroasă chiar capătă o notă foarte iubitoare. Ai muncit mult pentru asta, și ea/el la fel. Așa că ai putea spune că săptămâna aceasta este despre dragoste și ajungerea la o stare de pace cu partenerul tău. Deși nu este ușor, este cu siguranță posibil, și asta îți va da un sentiment de succes.” Sursa: articol scris de Alina Costache pe romaniatv.net.

Glumele de azi: 

😃

El: - Aș fugi cu tine-n lume! 

Ea: - Unde să fugim, iubi, că ai băgat motorină doar de 50 de lei?!

😃

Mama a ajuns la al treilea cântec de leagăn. Copilul însă continuă să se răsucească în pat. La al patrulea cântecel, răbufneşte: 

– Mami, mai cânţi mult sau mă laşi să dorm?

😃

Un copil plângea pe holul școlii. Învățătoarea îl vede și-l întreabă: 

– Copile, de ce plângi? 

– Un coleg mi-a furat plăcinta! 

– A fost cu intenţie? 

– Nu, cu brânză...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

O mulțime de gânduri în căutarea unei praxeograme

   MOTTO: „ Nu-i lăsa pe alții să-ți distrugă ziua. E ziua ta. Distruge-o tu! ” (Anonim)      După acest motto anonim și încântător de optim...