luni, 19 februarie 2024

Azi, niște gânduri superflue

În sufletul meu nu a fost niciodată loc pentru invidie, nici pentru ură, ci numai pentru acea bucurie, pe care o poţi culege de oriunde şi oricând. Consider că ceea ce ne face să trăim cu adevărat, este sentimentul permanentei noastre copilării în viață.” (Constantin Brâncuși)

 

    Nu, nu cred că am să scriu azi despre Constantin Brâncuși, deși toată lumea face asta. Am pomenit însă câte ceva pe Facebook. O să reiau, destul de spășită și resemnată, ideea că sunt îngrozitor de superficială și devin îngrijorător de uitucă. Superficială pentru că da, am citit multe despre marele artist, dar nu am știut că a avut un fiu. Sau, și mai „tragic”, poate că am știut, dar am uitat. Tot rău e, și-așa și-așa. Din cauza asta, gândurile mele de azi mi se par superflue...

SUPERFLUU, -UĂ, superflui, superflue, adj. Care este de prisos, inutil. [Acc. și: superfluu. – Pr.: su-per-flu-u] – Din lat. superfluus, fr. superflu. (Sursa: DEX '98)

😮
John Constantin Brâncuși Moore a fost fiul sculptorului din relația pe care (...) a avut-o cu Vera Moore, fosta sa secretară şi o pianistă extrem de apreciată în acele timpuri. Drumurile Verei Moore și ale lui Brâncuși s-au intersectat la Londra, la un concert al artistei. Cei doi au avut multe vreme o relație ascunsă, iar Vera a acceptat „rolul” de secretară în viața sculptorului. John Constantin Brâncuși Moore a venit pe lume pe data de 15 septembrie 1934, când Vera Moore avea 38 de ani, iar Brâncuși abia împlinise 58. (...) Brâncuşi nu l-a legitimat însă niciodată pe John ca pe urmașul său natural. Copilul a crescut cu mama sa. Prima apariție în presă despre existența unui urmaș al lui Brâncuși a fost în anul 1978, în prestigioasa publicație franțuzească „Le Monde”. John Constantin Brâncuși Moore a murit pe data de 11 noiembrie 2016, la fel ca tatăl său, la Paris. Avea 82 de ani. John Moore a trăit toată viața sa în Franța, lângă Paris, și a fost fotograf la celebrul cabaret „Crazy Horse”. El nu a avut urmași.”

Sursa articolului: https://www.shtiu.ro/e-adevarat-ca-brancusi-a-avut-un-copil-ce-s-a-intamplat-cu-el/

😃 Glumele zilei:

Discuție între soți:
- Dragă, aș mânca ceva bun astăzi.

- Vezi borcanul ăla de Nutella?

- Daaa!

- Ai niște ciorbă în el.

😃

La intrarea într-o mănăstire, din mulțimea de pelerini se aude un strigăt:

- Fraților, merg! Nu pot să cred! Merg din nou pe picioarele mele!

- Spune, cum s-a produs minunea?

- Mi-au furat mașina!

😃

O mamă și fiica ei făceau cumpărături în mall când, deodată, mama pune ochii pe o haină de blană și îi zice fiicei:

- Anul acesta, cred că o să-mi cumpăr singură cadoul, în loc să vă pun pe voi să-mi cumpărați ceva.

Fata dă din cap în sens că este de acord. 

- Și cred că această haină de blană este potrivită.

Fata protestează, indignată:

- Dar, mamă, un animal neajutorat și amărât a trebuit să sufere ca tu să ai asta.

Mama îi răspunde:

- Oh, nu te necăji, dragă, tatăl tău nu va primi nota de plată decât peste două săptămâni.

😃 

Și tot la această rubrică, dar cu mențiunea „glumă proastă”, o reclamă care m-a lăsat pur și simplu fără cuvinte. Întâi m-am amuzat (ha, ha, „puicuța pițipoancă”, pe urmă am fost, preț de cinci minute, destul de confuză, apoi indignată, dar în final, tot pe tăcute, m-am gândit că cineva ar trebui să anunțe Protecția Consumatorului. Acum zâmbesc iar, căci mi-a venit ideea să-mi văd de treabă și să mă amuz și eu cum pot...

 


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

O mulțime de gânduri în căutarea unei praxeograme

   MOTTO: „ Nu-i lăsa pe alții să-ți distrugă ziua. E ziua ta. Distruge-o tu! ” (Anonim)      După acest motto anonim și încântător de optim...