miercuri, 28 februarie 2024

Gânduri care spun, iar și iar, „mulțumesc”...

Dacă i-am mulțumi lui Dumnezeu pentru tot ceea ce face pentru noi, nu am mai avea timp să ne plângem.” (Richard Wurmbrand)


    Promit să nu-mi fac un obicei din a „plagia” propriile-mi așa-zise scrieri, dar de un timp sunt în mare pană de idei noi și, uitându-mă la câteva postări de pe blog, mi-a plăcut (dar nu din cale-afară, recunosc) ceea ce am scris acum vreo cinci-șase ani, cam tot pe vremea asta...


    „V-am mai zis cândva (cred că în mai multe rânduri chiar) că eu cred în micile fericiri. Ei bine, foarte pe scurt, căci sunt cam ocupată, o să vă mărturisesc, domniile voastre, gândurile mele de astăzi. Și anume, gândurile care îi spun „mulțumesc” lui Dumnezeu, căci mi-a îngăduit azi trei mici bucurii: una, să lucrez la ceva care, efectiv, îmi place mult, că m-am preumblat (cu treburi, nu așa, în dorul lelii!) prin ninsoare și că, prin bunăvoința unei doamne (de unde cumpăr, de obicei, miere), am gustat azi, după mult timp, faguri, ceea ce m-a făcut să plonjez cu mintea în plină copilărie, acasă la bunici. Ei aveau câțiva stupi și, desigur, fagurii erau preferații mei. Mi-am readus mintea în prezent și, cu toată smerenia, din tot sufletul, zic iar „mulțumesc”!Buuun, o să închei acum, căci v-am zis că nu prea am vreme și, după ce am împărtășit cu domniile voastre gândurile de astăzi, am să scriu în continuare, aceste două „ziceri”, VĂ ROG și MULȚUMESC (pe care eu le-aș numi magice și care, dacă le-am rosti mereu, ne-ar face mai buni și mai nestresați), în mai multe graiuri ale Terrei:
Franceza: Vă rog - Je vous (en) prie; Mulțumesc - Je vous remercie
Engleza: Vă rog / Please; Mulțumesc - Thank you;
Armeana: Vă rog – Khndrum yem; Mulțumesc – Shnorhakalut’yun
Japoneza: Vă rog - Dozo; Mulțumesc - Arigato
Spaniola : Vă rog – Por favor; Mulțumesc – Gràcias
Ceha: Vă rog – Prosím; Mulțumesc – Díky
Greaca: Vă rog – Parakaló; Mulțumesc – Ef̱charistíes
Hindi: Vă rog – Kr̥payā; Mulțumesc – Dhan’yavāda
Irlandeza: Vă rog – Ie do thoil; Mulțumesc – Go raibh maith agat
Lituaniana: Vă rog – Prašom; Mulțumesc – Dėkoju
Germana: Vă rog - Bitte; Mulțumesc - Danke
Maghiara: Vă rog – Kérem; Mulțumesc – Köszönöm
Portugheza: Vă rog – Por favor; Mulțumesc – Obrigado
Thailandeza: Va rog – Kruṇā; Mulțumesc – K̄hxbkhuṇ”

    P. S. MULȚUMESC pentru că ați citit (iar) textul de mai sus. Vă doresc o zi frumoasă, pe care încerc să o înveselesc și cu câteva glume...
😃
Doctorul către pacient:
– Nu pot pune un diagnostic exact al bolii dumneavoastră. Sincer să fiu, cred că e de la băutură…
Pacientul:
– Nu-i nimic, domnule doctor, o să vin când sunteți treaz!
😃

– Ce faci, iubi? Cum e tura de noapte, e aglomerat la spital?

– E liniște, chiar sunt afară, la o țigară, și admiram stelele. Uau, am văzut o stea căzătoare.

– Pune-ți o dorință.

– Mi-am pus.

– Auzi, dragule, mâine seară vine mama pe la noi și stă vreo trei zile.
– Dacă mi se îndeplinește dorința, nu mai vine...
😃
Doi părinţi, al căror fiu, ajuns la treizeci de ani, nu se hotăra ce să facă în viaţă, au decis să-l testeze. Au pus pe măsuţa din holul de la intrare o bancnotă de zece euro, o Biblie și o sticlă din cel mai bun whisky şi apoi s-au ascuns în debara.
– Dacă va lua bani, înseamnă că se va face om de afaceri. Dacă va lua Biblia, atunci se face preot, iar dacă va lua sticla de whisky, înseamnă ca o să avem un beţiv în familie, a zis mama.
Când a intrat în casă, tânărul a văzut obiectele de pe măsuţă. A luat hârtia de zece euro, a verificat-o în lumină, după care a băgat-o în buzunar. A luat apoi Biblia şi a pus-o sub braț, iar când a văzut sticla de whisky, a desfăcut dopul, a băut o înghiţitură şi pe urmă, cu sticla în mână, s-a dus la el în cameră.
Tatăl a zis, necăjit:
– E mai grav decât credeam, băiatul ăsta se face politician!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

O mulțime de gânduri în căutarea unei praxeograme

   MOTTO: „ Nu-i lăsa pe alții să-ți distrugă ziua. E ziua ta. Distruge-o tu! ” (Anonim)      După acest motto anonim și încântător de optim...