joi, 6 aprilie 2023

Gânduri care strigă „Iu-huu”

   

MOTTO: Cele mai plăcute lucruri din lume sunt gândurile bune; iar marea artă a vieții constă în a avea cât mai multe posibil.” (Michel de Montaigne)

 

Era cât pe ce să mă duc la o ședință a DAI (Dependenții Anonimi de Internet) și să declar, disperată: „Bună, sunt Lavinia, și nu am avut acces la Internet de vreo zece zile”. Dar, după câtva timp, și după ce mi-a trecut „sevrajul”, am ajuns la concluzia că, vorba românului, „merge și-așa”. Merge, dar greu. Am folosit eu și telefonul mobil, dar nu e același lucru. Azi, intrând la blogul meu, scriu rapid, cuvintele de azi și o „poantă”, căci nu prea am timp. Dar revin mâine, căci mi-am notat tot felul de „chestii” și musai să le împărtășesc cu domniile voastre...

CUVÂNTUL ALEATORIU:
U, u, s.m. 1. A douăzeci și șasea literă a alfabetului limbii române. 2. Sunet notat cu această literă (vocală închisă, rotunjită, din seria posterioară). [Pl. și: (1, n.) u-uri].

*

U, interjecție. (Adesea prelungit sau repetat) 1. Exclamație care exprimă surpriza, indignarea, regretul sau care constituie o avertizare (asupra unui pericol). 2. (Însoțit de „i” sau „h”) Strigăt (de voie bună) care însoțește chiuiturile. 3. Cuvânt care imită urletul unor animale (mai ales al lupului). Onomatopee. Sursa: DEX '09.

*
U (URÁNIU) (n. pr. Uranus) s.n. Element radioactiv (Nr. at. 92, m. at. 238,03), metal alb-argintiu. Se găsește în natură, mai ales în pleblendă. Uraniul natural este un amestec de trei izotopi, cu masa atomică 238, 235 și 234. Se întrebuințează ca material fisionabil în reactoarele nucleare, la fabricarea bombei atomice, în pilele atomice pentru obținerea elementelor transuranice, precum și la datări în arheologie. A fost descoperit de chimistul german M. H. Klaproth în anul 1789. Radioactivitatea uraniului a fost descoperită în 1896 de către fizicianul francez H. A. Becquerel, iar prima reacție de fisiune nucleară a avut loc în 1938. Sursa: DE (1993-2009)

CUVÂNTUL ZILEI:

SIRINX s.n. 1. (la vechii greci) Instrument muzical de suflat de tipul naiului; flautul lui Pan. 2. Organ fonator al păsărilor, la bifurcația bronhiilor. (< fr., gr. syrinx). Sursa: MDN '00 (2000). Cheia alegerii: Gheorghe Zamfir, virtuozul naiului,  s-a născut în 1941. 

POANTA ZILEI:

Prognoza meteo: Astăzi, temperaturile vor fi cuprinse între valori minime și valori maxime, iar vântul va sufla dintr-o parte în alta. La noapte, va fi întuneric.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

O mulțime de gânduri în căutarea unei praxeograme

   MOTTO: „ Nu-i lăsa pe alții să-ți distrugă ziua. E ziua ta. Distruge-o tu! ” (Anonim)      După acest motto anonim și încântător de optim...