marți, 12 decembrie 2017

Gânduri indignate


Imagini pentru figuri indignate















5* Azi îmi dau doar o netrebnică notă „de trecere” pentru că gândurile mele sunt mai mult decât indignate. Sunt revoltate și supărate. Și, evident, tot așa sunt și eu. Mai întâi, gândurile sunt revoltate pe stăpâna lor, adică pe mine, pentru că le-am promis că nu mai privesc spre șatra unde adastă la „ciolan” oamenii politici de pe la noi. Și azi, uitându-mă la știrile de ultimă oră (cutremure în Vrancea, val de scumpiri, cod galben de ninsoare și viscol, accidente, lupte în Fâșia Gaza, incendii în California, Legile Justiției etc.), îmi cad ochii pe ceea ce a declarat domnul Traian Băsescu, fost președinte al țării noastre, actual senator și președinte al PMP, pe site-ul „actual24.ro/drept la țintă”, adică asta: „Știți ce s-a întâmplat azi în Camera Deputaților, în câteva secunde? A trecut legea prin care primarii care au fost constatați a fi incompatibili pot candida, parlamentarii care au fost constatați a fi incompatibili, cu hotărâri judecătorești definitive, pot candida. Deci, asta da lovitura! Toată lumea s-a uitat pe 303 (Legea 303/2004, n.r.) și astăzi a trecut cu votul majorității aceasta lege care pur și simplu prăbușește ANI și șterge cu buretele incompatibilitățile pentru parlamentari, incompatibilități în perioada 2007-2013 (…). Și primarii, despre care se spune așa: dacă s-a constatat incompatibilitatea în mod definitiv, în instanță, nu pot ocupa funcții în aparatul de Stat, dar pot candida la primar. (…) Astăzi și-au rezolvat două probleme: problema parlamentarilor incompatibili și problema primarilor și consilierilor incompatibili.” Ia uite cine vorbește! De parcă e prima dată când se votează în Parlament legi pe principiul „așa vor mușchii noștri” sau când Guvernul dă Ordonanțe de urgență, în nopți la fel de întunecate ca mințile și sufletele lor. Se aplică, în cazul domnului Băsescu zicerile cu „lupul moralist”, „după război mulți viteji se-arată” și „cele mâncate sunt uitate”. După ce nu mi s-au mai zbătut venele de la tâmplă de nervi, am făcut altă gafă: m-am uitat ce e cu acest PMP și ce vrea el? În spatele demagogiei, vrea ce vor și celelalte partide: o parte din „ciolan”. Dar citind despre partid, văd un alt titlu care-mi crește tensiunea: „PMP anunță un filibuster pe Legea bugetului pe 2018”. Domniile voastre, puținii mei cititori, poate știți ce-i ăla „filibuster”, dar eu nu știu. Ei, mărturisesc că iar mă alint un pic, am priceput eu ceva, dar de indignată ce eram, nu am mai stat pe gânduri, ci m-am dus la DEX. Deci: „FILIBÚSTER s.n. Practică constând în rostirea de discursuri interminabile, folosite în Congresul S.U.A. de cei care încercau să împiedice adoptarea unor legi nedorite. [Cf. engl. fleebuster, germ. Filibuster]”. Ha, de parcă până acum n-au prea vorbit! Și cu asta, gata, chiar nu mă mai uit la nimic ce ține de politică, vedete mioritice, alergături demente după cumpărături, emisiuni în care toți vorbesc în același timp, certuri sau „ridicat-poalele-n-cap”. Liniștea mea interioară e în mare pericol...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

O mulțime de gânduri în căutarea unei praxeograme

   MOTTO: „ Nu-i lăsa pe alții să-ți distrugă ziua. E ziua ta. Distruge-o tu! ” (Anonim)      După acest motto anonim și încântător de optim...