duminică, 2 aprilie 2017

Gânduri în Prier

Ce înseamnă de fapt Carpe Diem?
Iată-ne și în aprilie, domniile voastre. Luna a început de ieri, dar eu eram ocupată cu diverse munci și apoi, nu voiam să credeți că ce scriu eu aici e o păcăleală. Azi e duminică, pot să-mi odihnesc un pic oasele ostenite, iar gândurile îmi sunt ocupate cu senzația pe care am avut-o încă de dis-de-dimineață, și anume că trăiesc unul dintre rarele momente din viața mea când nu mă mai înec în cine știe ce amintiri din trecut (deși unele îmi sunt chiar dragi) și nici nu mă mai stresez cu griji și angoase despre viitor, ci pur și simplu mă bucur de clipa de față, de ziua asta cu soare, de vrăbiuțele ce-mi ciripesc (nu, n-ați ghicit, nu în cap, ci la geam!), de zarzării în floare, și de bla-bla-bla. Acest „bla-bla-bla” ușor argotic, (pus de mine aici ca să nu vă plictisesc și să nu alunec în descrieri sămănătoriste, mult prea idilice), îl puteți înlocui în gând (sau, mă rog, cu voce tare) cu ceea ce vă bucură CLIPA DE FAȚĂ pe fiecare. Știu că momentul acesta va trece, știu că „gândirea pozitivă” se va arăta neputincioasă în fața muntelui de facturi și rate neplătite, a grijilor zilnice și a regretelor inerente, dar eu mă bucur de ea ACUM. În altă ordine de idei, nu mă pot dezbăra de obiceiul de-o viață de a explica totul, de a face recapitulări și de a da (în cazul de față, metaforic) teme pentru acasă. Așa că iată, domniile voastre, ce spune Wikipedia despre luna care a început:

„Aprilie sau Prier este a patra lună a anului în calendarul gregorian și una dintre cele patru luni gregoriene cu o durată de 30 de zile. Aprilie începe (astrologic) cu soarele în semnul Berbecului și sfârșește în semnul Taurului. Din punct de vedere astronomic, luna aprilie începe cu soarele în constelația Peștilor și se sfârșește cu soarele în constelația Berbecului. Numele lunii aprilie (latină: Aprilis) vine de la cuvântul latinesc „aperio, ire” („a deschide”), deoarece în aprilie se deschid mugurii plantelor. Înainte de anul 700 î. Hr., luna aprilie era a doua lună a anului în calendarul roman și avea 29 de zile. După ce Iuliu Cezar a introdus calendarul iulian în 45 î. Hr., luna aprilie avea 30 de zile și devenea a patra lună a anului. Grecii numeau luna aprilie „Mounichion”. În România, luna aprilie, popular, se numește Prier, Florariu, Traista-n băț. În aprilie continuă semănăturile de primăvară, se închid țarinele pentru pășunatul devălmaș, se formează turmele, se tund oile înainte de a fi urcate la munte, se construiesc sau se repară țarcurile și oboarele pentru vite etc. Aprilie începe cu aceeași zi a săptămânii ca și iulie în toți anii și ca ianuarie în anii bisecți”.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Gânduri fără niciun chef

MOTTO: „ Zâmbeşte, chiar dacă zâmbetul tău e trist, pentru că mai trist decât un zâmbet trist e faptul de a nu mai şti să zâmbeşti .” (Mahat...