sâmbătă, 27 aprilie 2024

Azi, doar câteva gânduri (și ălea necăjite tare)

 

 

MOTTO: „Când sunt supărat(ă), cânt. Pe urmă, îmi dau seama că vocea mea e mai groaznică decât supărarea.” (Anonim)


     De fapt, ca să fiu sinceră, gândurile astea cam puține și „necăjite tare” le am de vreo săptămână, ba chiar două, adică de când eu și gândurile mele suntem foarte nervoase pe noi înșine și ne facem singure morală (sau autocritică). De ce? Pentru că uităm de la mână la gură (adicătelea, mai mult ca de obicei), pentru că pierdem lucruri (cheile de-acasă, portofel, umbrelă, telefon, seceri prin iarbă et caetera) și pentru multe alte tărăboanțe pe care nu vreau să le înșir aici. Rectific și înlocuiesc cuvântul „tărăboanțe” cu „neghiobii”, pentru că m-am dus la dicționar și m-am lămurit că ceva nu era în regulă cu felul în care-l foloseam eu. De fapt, inițial am vrut să zic „boroboațe”. Mă rog, să trec mai departe. Zilele trecute am văzut pe Facebook „zicerea” anonimă pe care am pus-o drept motto, drept pentru care am cântat și eu ceva, dar nu a avut efectul scontat. Adică, da, am râs vreo cinci minute, dar pe urmă eram tot cam necăjită, deci am revenit la „mustrări verbale” sau tacite. O să mai recidivez cu cântatul. Bineînțeles, în casă și cu ferestrele închise. Mâine o să văd dacă are efect și vă comunic...

👇👀

Cuvintele zilei:
TĂRĂBOANȚĂ, tărăboanțe f. pop. 1) Cărucior cu o roată în partea de dinainte și două brațe în partea de dinapoi, împins de un om și folosit la transportul materialelor la distanțe mici; roabă. 2) Cantitate de materiale cât încape într-un astfel de cărucior. O tărăboanță de nisip. (Reg; îe) A lua pe cineva în tărăboanță - A lua pe cineva peste picior /< ung. torbonca. Sursa: NODEX (2002).

👇👀

BOROBOAȚĂ, boroboațe, s.f. (Fam.) Poznă, neghiobie, faptă necugetată. – Et. nec. Sursa: DEX '09 (2009)

👇👀

Citatul zilei:
Educația nu este doar pregătirea pentru viață; educația este viața însăși.” (John Dewey)

👇👀

Bancurile zilei:

 Sună telefonul la o bază militară:
- Alo, Baza? Vă sun în legătură cu casa...
- Mă scuzați, dar aici e Baza de Rachete Antiaeriene, nu ați nimerit unde trebuie.
- Nu, nu, voi nu ați nimerit unde trebuie!
😊
- Dumneavoastră vorbiţi în somn? întreabă medicul.
- Nu, dar adesea se întâmplă să vorbesc când alţii dorm.
- Cum așa?!
- Sunt profesor...

😊

A fost odată o micuță Scufiță Roșie care mergea prin pădure spre casa bunicii, când, deodată l-a zărit pe lupul cel mare și rău în spatele unui tufiș.

– Te-am văzut, lup rău, pleacă, nu-mi e frică de tine!

Și lupul plecă tăcut. Scufița Roșie își continuă drumul și dintr-o dată îl văzu iar pe lup, ascuns după un copac.

– Te-am văzut iar, lup rău, pleacă, nu-mi e frică de tine!

Și lupul plecă, la fel de tăcut. Continuându-și drumul, fetița îl zări din nou pe lup care se ascundea după o piatră mare.
– Aha, te-am văzut, lup rău, pleacă, nu-mi e frică de tine!
Lupul se apropie și îi zise, nervos:
– Dar chiar nu-i posibil ca, în toată pădurea asta, să găsesc un loc unde pot să fac și eu pipi în liniște?!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Gânduri fără niciun chef

MOTTO: „ Zâmbeşte, chiar dacă zâmbetul tău e trist, pentru că mai trist decât un zâmbet trist e faptul de a nu mai şti să zâmbeşti .” (Mahat...