marți, 19 septembrie 2023

Gânduri urmărite de glutoni...

a umbla cu cioara vopsită

Expresia zilei: „A umbla cu cioara vopsită” - (expr.) a fi necinstit/ incorect; a minți. Sursa: Argou (2007).

Citatul zilei: „Ori eu am îmbătrânit și sunt proastă, ori tinerii de azi nu mai seamănă cu nimic! Înainte, pur și simplu știam cum să răspund la întrebările lor, dar acum nu înțeleg nici măcar despre ce întreabă ei.” (Faina Ranevskaya)

Gândurile zilei: Adică, gândurile mele din această zi de marți. Destul de puține gânduri și acestea cam „botoase”. Nu știu din ce cauză, dar nici nu vreau să le aplic un „interogatoriu de gradul III”, căci știu că o să le treacă destul de repede. Ieri am văzut un documentar despre glutoni (hm, trebuie să mărturisesc, am dat din întâmplare peste el, căutând un film). Și mi-am dat seama că nu știam ce sunt glutonii. Sau, dacă am știut vreodată, am uitat. Ceea ce mă îngrijorează la culme. Sigur, e normal să mai și uităm câte ceva, însă mi se pare că eu exagerez. Poate că îngrijorarea mea vine și din faptul că, de obicei, când scriu pe blog, mă uit la anii trecuți și la postările mele de atunci. Ei bine, unele îmi sunt așa de „străine” de parcă nu le-am scris eu. Închei acum, căci deja eu și gândurile mele ne-am cam „retras ambasadele” și parcă văd că, în curând, vom comunica prin gesturi...

GLUTON, glutoni, s.m. Animal mamifer carnivor cu blana de culoare brun-deschis, răspândit dincolo de Cercul Polar nordic (Gulo luscus). – Din fr. glouton.

„Glutonul, numit și jderul flămânzilă, jderul mâncăcios, mâncăciosul, este un mamifer nordic, cu blană foarte prețioasă, de culoare brun-deschis. Uneori comparat cu un urs, glutonul este un animal puternic, care trăiește solitar în emisfera nordică și preferă locurile izolate, cum ar fi taigaua.” (Wikipedia)

    

Post Scriptum:

💗 Faina Georgievna Ranevskaya (1896-1984), este recunoscută drept una dintre cele mai mari actrițe sovietice, atât în ​​tragedie, cât și în comedie. Era faimoasă și pentru aforismele sale. A jucat în piese de Anton Cehov, Aleksandr Ostrovsky, Maxim Gorki, Ivan Krylov, Feodor Dostoievski, Lev Nicolaevici Tolstoi și alții. Sursa: Wikipedia (Engleză)

💗 Ilustrarea expresiei „a umbla cu cioara vopsită” (din dexonline.ro) este făcută de Ana-Maria Gălețeanu.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

O mulțime de gânduri în căutarea unei praxeograme

   MOTTO: „ Nu-i lăsa pe alții să-ți distrugă ziua. E ziua ta. Distruge-o tu! ” (Anonim)      După acest motto anonim și încântător de optim...