luni, 4 septembrie 2023

GÂNDURI CU GÂNDUL AIUREA...


Uite că vremea de-afară a hotărât să-mi mai dea o zi de „concediu”: plouă liniștit, după ce ieri, spre seară, a bătut vântul cu putere și părea că va veni o mare vijelie peste noi. Deși aș avea ceva treburi de făcut și prin casă, le las „pe mâine” (știu, nu e bine, dar nu-mi pasă) și încep cu a scrie cuvintele din dexonline.ro pe Facebook. Păi, cuvântul aleatoriu a fost „ciclofazotron” (aparat care servește atât ca ciclotron, cât și ca fazotron), iar gândurile, la unison, mi-au zis să-l dau încolo și să caut altul. Ceea ce am și făcut. Apoi, am intenționat să plec cu gândurile într-o călătorie imaginară, dar m-am răzgândit, căci fără Imaginație, ar fi „de râsul curcilor” (vezi poză). Adică ridicol, caraghios, penibil. Nu-i nimic, poate data viitoare...

Acum o să-mi „spun” un banc (despre care am o vagă impresie că e destul de vechi și că l-am mai scris) și cam asta-i tot, căci nu-mi pot aduna deloc gândurile.


La ora de psihologie, studenții învață despre starea de calm, de iritare și de furie. Profesorul, pentru a le exemplifica, formează un număr de telefon:

– Alo, vă rog frumos, cu Gelu.

– Aici nu există niciun Gelu.

– Iată starea de calm, spune profesorul studenților și mai sună încă o dată, la același număr de telefon:
– Alo, vă rog frumos, cu Gelu.
– V-am spus că aici nu există niciun Gelu.
– Iată starea de iritare, spune iar profesorul studenților. Mai sună încă o dată:
– Alo, vă rog să mi-l dați pe Gelu la telefon.
– Măi, omule, nu mai suna aici, du-te... încolo! Ți-am mai spus că nu există niciun Gelu aici!

–Aceasta a fost ultimă stare, de furie.
Se ridică Bulă și spune:
– Mai există încă o stare, cea de disperare. 

Bulă ia telefonul, sună la același număr și spune:
– Bună, sunt Gelu, m-a căutat cineva?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

O mulțime de gânduri în căutarea unei praxeograme

   MOTTO: „ Nu-i lăsa pe alții să-ți distrugă ziua. E ziua ta. Distruge-o tu! ” (Anonim)      După acest motto anonim și încântător de optim...