vineri, 21 ianuarie 2022

DERDELUȘ PENTRU GÂNDURI

   Urmează acum o înlănțuire (nu neapărat logică) de gânduri, toate aparținând subsemnatei. Gânduri de ieri și, în urma lor, tropăind destul de grăbite, gândurile de azi. Ieri n-am avut vreme să scriu. Și asta pentru că am hotărât să-mi plătesc ratele, taxele locale și impozitele, iar drumul până la locul „crimei” și așteptarea pe la cozi, ca să-l parafrazez pe Mircea Badea, „mi-au ocupat tot timpul”. Plus că, pe urmă, mintea mea era destul de necăjită (da, e un eufemism) și prin ea se vânzoleau tot felul de imprecații. Deci, mă gândeam ieri că nu au fost zăpezi mai deloc în ultimii ani (am avut, în schimb, ploi în exces, am avut și secetă, căldură ciudată în februarie, ger în aprilie etc.) și că mi-e dor de ninsorile din copilăria și adolescența mea. Mărturisesc că acum, când încă mai șchioapăt (uau, ce ciudat sună!) un pic, nu mi-e așa dor de derdelușuri, dar nu contează... Cuvântul în sine îmi place și i-am oferit un loc în titlu. De aici, gândurile mele de azi, văzând cuvântul „derdeluș” s-au oprit cu obstinație în fața lui „ineluș-învârtecuș”. Era un joc al copiilor de pe vremuri, care cântau „Ineluș-învârtecuș, pe-al cui deget încăpuși” și unul dintre ei trebuia să-l ghicească pe acela care avea inelul. Da, ați ghicit, domniile voastre, acum m-am gândit la J.R.R. Tolkien și la „Stăpânul inelelor. Frăția inelelor”. Bineînțeles că pe Google am găsit imediat și o reclamă ce ne îndemna viguros că cumpărăm „Ineluș-învârtecuș - Inel extrem de fin, reglabil, din sârmă goldfilled 12k, 0,91mm, cu textura de ciocan și perluțe de cultură 5x6mm”. Mda... Am să trec mintenaș la cuvintele din „dexonline.ro”. Cuvântul aleatoriu: GABRÓ, gabrouri, s.n. Rocă eruptivă cu structură granuloasă folosită în construcții. [Scris și: gabbro. – Var.: gabróu s. n.] – Din germ. Gabbro, fr., it. gabbro. Sursa: DEX '09 (2009). NOTĂ: Chiar nu-l știam, dar m-a făcut să-mi reamintesc de Greta Garbo...
Cuvântul zilei este: NÁGODĂ, nagode, s.f. (Reg.) 1. Ființă sau lucru ciudat, bizar; minunăție, ciudățenie. 2. (La pl.) Păreri, credințe, convingeri superstițioase. – Din ucr. nahoda „întâmplare”. Sursa: DEX '98 (1998).  Cheia alegerii: Pe 21 ianuarie 1987 începe extraordinara poveste a australianului Gabriel Nagy. El a fost implicat într-un accident de mașină, ce l-a lăsat complet amnezic. Și-a regăsit familia după 23 de ani. NOTĂ: Nu m-am lămurit pe deplin de ce e așa ciudată întâmplarea cu amnezia, dar nu mai stau să mă mai întreb. Pe mine cuvântul m-a plonjat brusc în copilărie, pe la trei-patru anișori, căci bunica mea din partea mamei îmi zicea, când și când, așa: „Laviniță, măi nagodă mică!” Sper din toată inima că se referea la „minunăție”, nu la „ciudățenie”. Cam asta-i tot pe ziua de azi, căci „ce-i prea mult, strică”. A, „asta-i tot” plus o glumă...

😃

Văsălie, venind înspre casă de la cosit, se întâlnește la marginea pădurii cu vecinul și amicul lui, Gheorghe.
- No, servus, ce faci, Gheo?
- Uite, mă Văsălie, am cules ăste tri coșuri cu ciuperci, pentru soacră-mea!
- Apăi, dacă îs otrăvitoare?
- Cum adică, „dacă”?!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Gânduri fără niciun chef

MOTTO: „ Zâmbeşte, chiar dacă zâmbetul tău e trist, pentru că mai trist decât un zâmbet trist e faptul de a nu mai şti să zâmbeşti .” (Mahat...