joi, 23 septembrie 2021

GÂNDURI „RECUPERATOARE”

În loc de motto: Recuperatorul este o „persoană care se ocupă cu recuperarea ilegală, prin forță, a unor bunuri materiale, reprezentând contravaloarea unei sume de bani datorate de cel căruia i se iau aceste bunuri.” 

 

Așa zice DEX-ul despre recuperator. Bine, eu nu am ales sensul „tehnic”, ci argotic, adică acela care se „potrivea” cu ceea ce voiam să scriu azi. Și în titlu, l-am folosit în sensul figurat. Nu am mai avut deloc timp să scriu aici, pe blog, dar am întâlnit în căutările mele prin DEX, în ultimele trei zile, niște cuvinte destul de interesante (și, da, unele total necunoscute mie), așa că mi-am trimis gândurile în misiune, să mi le recupereze. Eu aș zice să nu citiți chiar totul, căci cred că vă veți plictisi, dar la final, ca de obicei, voi scrie câteva glume (bancuri, butade, anecdote, poante etc.). Cuvintele „zilei” mai întâi:

PACIÉNȚĂ, paciențe, s. f. (Livr.) Răbdare, calm; îngăduință. [Pr.: -ci-en-] – Din lat. patientia, fr. patience, it. pacienza. Sursa: DEX '98 (1998). Cheia alegerii: Ziua Internațională a Păcii (ONU)

PANGEA (PANGAEA) (gr. pangaia „pământul întreg”), denumire a continentului unic, care se consideră că a existat în urmă cu 200-250 milioane de ani, înconjurat de un ocean unic (Panthalassa). Pangea s-a fragmentat ulterior în două mase continentale, Laurasia și Gondwana, din care s-au desprins succesiv diverse porțiuni care s-au deplasat în derivă, formându-se astfel actualele continente. Ipoteza, formulată de geofizicianul austriac A. Wegener (1912), a fost confirmată de studii geofizice recente cu privire la tectonica în plăci. Sursa: DE (1993-2009). Cheia alegerii: În 1888 apărea prima ediție a revistei National Geographic.

RECOGNOSCÍBIL, -Ă, recognoscibili, -e, adj. (Livr.) Care poate fi recunoscut. – Re + cognoscibil (după it. riconoscibile). Sursa: DEX '98 (1998). Cheia alegerii: Ziua internațională a limbajului semnelor (ONU)

Și cuvintele „aleatorii”:

PIELM, pielmuri, s. n. (Pop.) Făină de grâu, de porumb etc. (de cea mai bună calitate). [Var.: piemn s. n.] – Et. nec. Sursa: DEX '09 (2009).
BABERCĂ sf [At: CV, 1950, nr. 3 / Pl: ~rce / E: nct] (Reg) Știulete mic și pipernicit Cf. chiciură, codină, ghinjură, glodar, șiștar, uștav (Mol) cucurig. Sursa: MDA2 (2010).

FLORÍNTE, florinți, s. m. Pasăre mică cu ciocul gros și roșiatic, cu penele măslinii și cu bărbia și gușa gălbui; florean, brotăcel (Carduelis chloris chloris). – Et. nec. Sursa: DEX '09 (2009). 

Bun, și acum niște ziceri cu umor:

 

Discuție între soți:

- Dragă, ce crezi, noi mai avem feeling?

- Habar n-am, vezi și tu în sertarul cu medicamente...

*

- Auzi, fată, tu pui la suflet?

- Nu, eu pun la șolduri...

Din „înțelepciunea” feisbuchiană. Text scris, cred, de un bărbat: „Femeile care e frumoase, e leneșe. Care e deștepte, e rele. Iar alea care e și harnice și bune la suflet, e grase...”

 

 

 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

O mulțime de gânduri în căutarea unei praxeograme

   MOTTO: „ Nu-i lăsa pe alții să-ți distrugă ziua. E ziua ta. Distruge-o tu! ” (Anonim)      După acest motto anonim și încântător de optim...