marți, 5 februarie 2019

Gânduri despre perfidie

Imagine similară

MOTTO: „Șiretenia și perfidia sunt resursele oamenilor care nu au destulă minte pentru a fi cinstiți și sinceri.”                                 

(Benjamin Franklin) 

Gândurile acestea de-acum sunt despre cât de perfizi, bârfitori și răi pot fi unii oameni, așa că am căutat o imagine și un motto ce explică mai bine decât cuvintele (pe care nu prea mi le mai găsesc de indignare) starea mea de azi. La ceea ce spune Benjamin Franklin, eu m-aș opri după cuvântul „minte”. Iar caracatița, pe care am căutat-o cu obstinație să fie una simpatică, arată cum încrengăturile gândurilor mele (dezamăgite, ca și mine, de oameni falși, plini de prejudecăți și, uneori, chiar proști) încearcă să se înveselească și să uite. Trec rapid la alt subiect, căci nu vreau să-mi mai amărăsc sufletul. Am văzut o imagine din filmul „Străinul”, ecranizare din anul 1964 a romanului cu același titlu pe care l-a scris Titus Popovici în 1959. Ei bine, pe lângă faptul că mi-a venit să plâng când am văzut cât de tineri și frumoși erau Ștefan Iordache și Irina Petrescu, protagoniștii filmului, am constatat două lucruri: primul, filmul acesta este una dintre puținele ecranizări care nu m-au dezamăgit, a fost excelent, iar al doilea, nu-mi mai aduc aminte prea bine acțiunea, doar destul de vag, dar simt încă atmosfera, știu încă ce senzații și emoții m-au încercat, și-mi aduc aminte două versuri de Rimbaud, recitate de unul dintre personaje, versuri care mă caracterizează perfect: „Par délicatesse/ J’ai perdu ma vie”.  

P. S. Luată de valul indignării, am uitat să spun că astăzi începe ANUL MISTREȚULUI DE PĂMÂNT. Mai multe, citiți aici: eastrolog.ro/horoscop-chinezesc/anul-mistretului/

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Gânduri fără niciun chef

MOTTO: „ Zâmbeşte, chiar dacă zâmbetul tău e trist, pentru că mai trist decât un zâmbet trist e faptul de a nu mai şti să zâmbeşti .” (Mahat...