miercuri, 9 ianuarie 2019

Gânduri defective de singular

Imagini pentru oameni de zapada imagini

   MOTTO: „Oamenii se împart în două categorii: cei care caută sensul vieții fără să-l găsească și cei care l-au găsit fără să-l caute.”  (Emil Cioran)

   Mi-am început ziua de azi cu oarece nervi, pentru că, în câteva „cartiere” ale Domneștiului, pe la ora șase a fost (din nou!) o pană de curent electric și a durat cam mult până să fie remediată. Deci, lumânarea și, ca să fiu în ton cu modernismul, lanterna de la telefon, mi-au fost de folos până am făcut focul și mi-am preparat micul dejun. Apoi s-a luminat de ziuă și am trecut la un pic de șmotru, gândindu-mă ce imprecații voi scrie când „va veni lumina”. Trecând atâta timp, normal că mi-au trecut nervii, deci am avut o mulțime de gânduri, destul de pașnice, printre care și acela că, citind aseară prognoza meteo, am aflat că poate vor mai veni niște ninsori (de unde și imaginea pusă de mine). Ceea ce am scris ca motto este ce-am hotărât că va fi „citatul zilei”, iar în continuare o să redau „poezia zilei”, adică  un fragment din „Hibernăm” de Marin Sorescu:

„Trăim din amintiri, hibernăm în vizuina

Unei frumoase întâmplări, care se-ndepărtează.

Între vinovăție și-așteptare.

Cam acesta e cadrul. 

Nu se poate schimba nimic.

Așteptăm cu mâna streașină la inimă.

Și ce rar se vede ceva în zare.

Dar trebuie să ne păstrăm calmul.”

  Așa, iar în încheiere, referitor la „titlul zilei” (ha, ha, glumesc!), am observat că în limba română sunt o mulțime de substantive defective de plural, dar mult mai puține din cele defective de singular (Exemple - substantive proprii: București, Carpați, Iași; substantive comune: icre, câlți, șale, tăieței, zori, moaște, blugi, ochelari, pantaloni, spaghete, aplauze). 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Gânduri fără niciun chef

MOTTO: „ Zâmbeşte, chiar dacă zâmbetul tău e trist, pentru că mai trist decât un zâmbet trist e faptul de a nu mai şti să zâmbeşti .” (Mahat...