sâmbătă, 31 martie 2018

Gânduri despre rating

Imagini pentru prostirea cu televizorul

În loc de motto: RATING, ratinguri, s. n. 1. Estimare a numărului de telespectatori care urmăresc programele TV. 2. (Financiar: în sintagma Rating de credit = evaluare formală a creditului acordat unei persoane fizice sau întreprinderi, în ce privește îndeplinirea obligațiilor de plată a serviciului datoriei și a capacității viitoare de rambursare a creditului; ratingul riscului de țară = indice prin care se estimează capacitatea și dorința unei țări de a face disponibilă valuta necesară serviciului datoriei externe. 2. evaluare, apreciere. 3. rating service = agenție care stabilește gradul de popularitate a unui produs sau a unei firme (< engl., fr. rating)[Pr.: réĭting] 

Am mai scris aici despre cât de mult mă scot din fire reclamele ce proslăvesc toate produsele și serviciile de pe lumea asta, reclame care, cu mici excepții, sunt de o prostie și un infantilism ce nu încetează să mă uimească. Dar, cum se spune, „reclama e sufletul comerțului”, deci... Și mai sunt anunțurile acelea, întâlnite pe întreg cuprinsul Internetului, care te îndeamnă să mănânci sau să bei tot felul de scârboșenii pentru a scăpa de grăsimea „de pe burtă și coapse”, de diabet, de afecțiuni ale prostatei, de paraziți, de psoriazis, de dureri articulare, plus de multe altele de care mă jenez să scriu și, culmea, te scapă chiar de cancer! Astea chiar că nu trebuie luate în seamă! Dar titlurile din mass-media au întotdeauna, din partea mea, coronița pentru Premiul I. În goana lor pentru sus numitul rating, ziarele și posturile de televiziune au niște titluri (am vrut să zic „inepte”, dar cred că versiunea „tâmpite” ar fi mai de efect) care, de cele mai multe ori, nu au nicio legătură cu conținutul și apoi, pe lângă inepția lor, mie mi se par și jignitoare, pentru că îmi dau impresia că ne cred și pe noi, cei care le „receptăm”, niște tâmpiți. Și, domniile voastre, nu vorbesc aici de știrile mondene, care sunt sub orice critică, vorbesc de știrile-noastre-de-toate-zilele. O să vă dau doar câteva exemple:

* Crezi că Bucureștiul ar rezista unei bombe nucleare? (No comment)

* Băiatul Andrei a plecat de acasă! (De fapt, puștiul soților Măruță se duce într-o tabără, nimic spectaculos.) 

* Șoc la LIDL! Nimeni nu se aștepta să vândă așa ceva! (Se pare că LIDL va începe să vândă și mașini, nimic șocant.) 

* Veste proastă pentru milioane de români: Guvernul nu va plăti salariile înainte de Paște. (Mda...) 

Mai sunt o mulțime de astfel de ciudățenii, dar nu mai am vreme acum să scriu despre ele. Despre știrile pozitive și de bun simț, cu altă ocazie...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Gânduri fără niciun chef

MOTTO: „ Zâmbeşte, chiar dacă zâmbetul tău e trist, pentru că mai trist decât un zâmbet trist e faptul de a nu mai şti să zâmbeşti .” (Mahat...