luni, 20 februarie 2017

Gânduri livrești, aleatorii și hazardate

Imagini pentru emoticoane vesele

  Motto: „Totuși, gravitația nu poate fi făcută răspunzătoare pentru că ne cade cineva cu tronc.” (Albert Einstein)

Scriam cândva că starea aceea de „îndrăgosteală” (și nu, nu cred că am inventat eu cuvântul!) e exprimată foarte plastic în franceză („tomber amoureux”) sau în engleză („fall in love”), dar uitam că și în română există o expresie la fel de sugestivă: „a-i cădea (cineva) cu tronc”. Ei bine, zilele trecute am întâlnit expresia asta într-o excelentă traducere a uneia dintre zicerile lui Einstein (vezi motto). Fără nicio legătură cu asta (vezi titlu), tot zilele trecute am văzut un filmuleț care, se pare, a fost transmis în emisiunea lui Dragoș Pătraru de la Digi24, din 19 ianuarie 2017 (am zis „se pare” pentru că eu nu am postul ăsta de televiziune) și în filmuleț era o parodie („Vreau grațiere, vreau amnistie-n viața mea”) la un cântec al trupei „Holograf”, din care citez: „Ai crezut că dăm măriri la toți/ De parcă ai votat cu-Arsenie Boca/ Ține minte vorba unor hoți:/ Nimic nu e pe lumea asta moca.” După foarte scurtul moment de amuzament, în minte mi-a rămas o întrebare: oare de ce trebuia să fie pomenit numele lui Arsenie Boca, în acest context? Și mi-am răspuns tot eu, parafrazând replica din scheciul acela cu Toma Caragiu: „n-au găsit altă rimă!” Bun, o să pun punct, spunând că m-am hazardat să scriu azi, deși nu-mi e inspirația acasă, pentru că a nins iar și mă bucur (dar nu din cale-afară!) și pentru că gândurile de azi sunt exact așa cum am spus: livrești, aleatorii și hazardate.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

O mulțime de gânduri în căutarea unei praxeograme

   MOTTO: „ Nu-i lăsa pe alții să-ți distrugă ziua. E ziua ta. Distruge-o tu! ” (Anonim)      După acest motto anonim și încântător de optim...