duminică, 25 iulie 2021

GÂNDURI PRINSE DIN URMĂ...

 

Șiștar - Galeata Veche Emailata - Antic Shop Antichitat  

MOTTO: „Nu poți să aștepți inspirația, trebuie să te duci după ea cu o bâtă.” (Jack London)

 

De vreo câteva zile bune, imaginația mea a dormitat (ba, de-a dreptul, a dormit pe ea), inspirația a suferit și ea de un fel de letargie bolnăvicioasă, ideile mi-au fugit zăbăuce în toate părțile și, deși aveam mare chef să scriu, chiar mi-era dor să scriu, când încercam, eram total nemulțumită de ce cuvinte înșiram eu acolo. Am fost răbdătoare, la început, dar apoi m-am gândit că trebuie să iau măsuri. Ieri am găsit (da, nimic nu-i întâmplător) citatul de mai sus, atribuit lui Jack London (deși nu-s sigură că el le-a spus/scris, ați văzut și domniile voastre că nu tot ce „zburdă” pe valurile Internetului este adevărat, credibil, din sursă sigură), citat care a fost un fel de cireașă de pe tort. Când m-am uitat (acum vreo zece minute) la cuvintele de azi din dexonline.ro, cel aleatoriu a fost a doua cireașă de pe tort, căci de la el mi-a venit ideea să scriu azi despre gafe. Cuvântul este:

ȘIȘTÁR ~e n. 1) Vas (din doage) cu gura mai largă decât baza, prevăzut cu toartă și folosit pentru mulsul laptelui; doniță. 2) Conținutul unui astfel de vas. /cf. sl. šestaru. Sursa: NODEX (2002).

De aici,  gândurile mele au fugit imediat la expresia „a da cu piciorul în șiștarul cu lapte”, o vorbă din bătrâni. Străbunii noștri habar n-aveau ce înseamnă să fii impulsiv și nechibzuit, nu știau nici de „reacții emoționale”, nici de debitarea de inepții (care-i tare la modă acum). Nu știau ei nici de gafe, dar foloseau expresia „ai dat cu piciorul în șiștarul plin” pentru a-i zice cuiva că tot efortul depus până în acel moment a fost în zadar, și asta din cauza unui singur gest. Deci, ceva ireversibil se întâmpla. 

Cuvântul zilei (altă tulburătoare coincidență) este:

NETÓT, NETOÁTĂ, netoți, netoate, adj., s. m. și f. (Persoană) cu mintea mărginită, care pricepe greu un lucru, care acționează fără judecată; (om) redus la minte; prost, nătărău, neghiob, prostănac. – Pref. ne- + tot. Sursa: DEX '09 (2009). Cheia alegerii: S-a născut, în 1967, actorul american Matt LeBlanc, cunoscut pentru rolul lui Joey Tribbiani în serialul de comedie „Prietenii tăi”. Joey este un actor de mâna a doua, prostuț, gurmand, loial prietenilor săi și cu un mare succes la femei. 

O să închei cu trei exemple de gafe (n-am răbdare să mai caut altele) și cu trei glume, deși cred că nu mai era nevoie...

@

Poți să ai și eșecuri, poți să ai și succesuri...” (Elena Băsescu)

Vă face să arătați toate ca fiicele lui Dracula!” (vorbe spuse elevelor de la Școala Regina Anne din Reading, care poartă uniforme roșii sângerii, în 1998). (Prințul Philip, soțul reginei Elisabeta a II-a)

„Știți ce am mai oprit Acordul de la Paris privind mediul? Îmi place mult prim-ministrul Macron, dar l-am întrebat cum avansează acordul şi nu prea mergea treaba.” (Donald Trump, fost președinte al SUA)

@


Ion și Gheo, doi gropari bătrâni, discută, la crâșmă:

- Ioane, apăi tu știi că-s gropar de-o viață și am văzut multe!
- No, mă Gheo, da' care-i baiu'?
- Mă, azi am îngropat pă unu' de 30 de ani, tânăr, mă, așe de tânăr....
- Da' de ce-o murit?
- Ioane, o zâs familia că o fumat, o fost bețiv și curvar mare!
- Păcat, mă Gheo, păcat. Hai să merem acasă, c-am băut destul!
După cinci zile, la crâșmă:
- Mă, Gheo, nu știi tu ce am pățât io azi!
- Ce Doamne iartă-mă ai pățât, no?
- L-am îngropat pă fratele geamăn a lu' ăla tânăr de l-ai îngropat tu, mă! Nu o fumat, nu o băut și nu o umblat la femei!
- Apăi, mă Ioane, păntru cinci zile în plus, nu merită atâtea sacrificii... Hai să bem!


@@@


Discuție într-un salon de spital:
- Ei, vedeți că operația a reușit? De ce v-ați zbătut atâta înainte de anestezie?
- Dom' doctor, io venisem să spăl geamurile...


@@@


Două tipe vorbesc la telefon, seara:
- Fată, azi a fost o zi de rahat!
- Fii și tu mai pozitivă, dragă...
- Azi a fost o frumoasă zi de rahat!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Gânduri fără niciun chef

MOTTO: „ Zâmbeşte, chiar dacă zâmbetul tău e trist, pentru că mai trist decât un zâmbet trist e faptul de a nu mai şti să zâmbeşti .” (Mahat...