sâmbătă, 26 iunie 2021

GÂNDURI DESPRE PILE...

E un mod cinstit să te angajezi prin „pile”? - Revista Cariere 

 MOTTO: „Există guverne bune şi guverne rele? Nu. Există doar guverne rele şi foarte rele.” (Charles Bukovski)

 

    M-am convins, pentru a mia oară (indignată, revoltată și, într-un final, resemnată), că la noi în țară clasa politică (și nu numai ea) e coruptă, că legile sunt făcute în așa fel încât să poată fi ocolite, că au ajuns la „putere” minciuna, furtul, ignoranța (ca să nu zic de-a dreptul prostia), că „banii vorbește” și că peste tot, dar peste tot, ai nevoie de o PILĂ. (Și-aici, nu numai pentru că rimează, dar pentru că nu am chef să mă enervez și, din cauza oboselii și căldurii, nu mai pot nici să aduc alte argumente, am să adaug: „mi-e cam silă”).

PÍLĂ, pile, s. f. Unealtă așchietoare prevăzută pe suprafețele exterioare cu numeroși dinți mărunți și ascuțiți, folosită la prelucrări de ajustare. ♦ Ustensilă metalică în formă de lamă cu suprafața crestată, folosită la netezirea unghiilor (după tăierea lor). – Din sl. pila.


PÍLĂ, pile, s. f. 1. Generator de curent electric continuu, fără piese în mișcare, care transformă energia dezvoltată de un agent chimic, termic sau luminos în energie electrică. 2. (În sintagma) Pilă atomică = reactor nuclear. 3. (Elt.; în sintagma) Pilă electrochimică = pilă de curent continuu. 4. (Înv.) Teanc, grămadă formată din lucruri de același fel puse unele peste altele. 5. Picior de pod executat din zidărie, din piatră, din beton sau din metal; contrafort de beton care întărește un baraj. 6. (Fam.) Sprijin, ajutor (ilegal) dat cuiva de o persoană influentă pentru obținerea unui avantaj; p. ext. persoană care acordă acest sprijin. ◊ Expr. (Fam.) A pune (sau a băga) o pilă = a interveni (în mod abuziv) în favoarea cuiva sau pentru sine, a solicita o protecție (ilegală) pentru cineva sau pentru sine. A avea pile = a se bucura de protecția cuiva. – Din fr. pile. Sursa: DEX '09 (2009)

 

Bun, trec la două bancuri adecvate la temă (vechi, cred că le-am mai scris aici, dar nu-mi pasă): 

 

Făt Frumos vrea s-o răpească pe Ileana Cosânzeana. Mama lui Făt Frumos îi dă trei obiecte, care să-l scoată din posibile încurcături : o oglindă, o perie şi o pilă de unghii. Se duce Făt Frumos la castelul zmeului şi o răpește pe Ileana Cosânzeana. Imediat ce află, zmeul vine după ei furios. Aruncă Făt Frumos oglinda şi se face în urma lui un lac imens. Trece zmeul de lac, şi e gata să-i prindă. Aruncă Făt Frumos peria şi se face în urma lui o pădure deasă. Trece zmeul şi de pădure şi e la câțiva pași în spatele lui Făt Frumos. Făt Frumos, disperat, aruncă pila. Vine zmeul, ia pila, se uită la ea și zice:

- Şi-n fond, ce-am eu cu băiatul ăsta?!


&&&


La un examen, pe timpul comuniștilor (și, aș zice eu, asta s-ar putea aplica și mai bine în zilele noastre, când mita și pilele sunt en vogue). Primul candidat este un tip cu pile și e întrebat:
- În 1907 a avut loc o mare răscoală. În ce an a avut loc răscoala populară din 1907?
Cel de-al doilea candidat are și el relații: 

- În 1907 au fost omorâţi 10.000 de ţărani. Câţi ţărani au fost omorâţi în 1907?

Al treilea candidat n-are nici pile, nici relaţii: 

- În timpul răscoalei populare din 1907 au fost omorâți 10.000 de țărani. Vă rugăm să-i nominalizați!

 

Și o glumă fără legătură cu pilele, ci cu multele kilograme pe care le-am adăugat pe fizicul meu în ultima vreme:


Două prietene, la o cafea:
- Fată, te-ai cam îngrășat de când nu ne-am mai văzut!
- Păi, eul meu interior e foarte zburdalnic și avea nevoie de spațiu ca să se desfășoare...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Gânduri fără niciun chef

MOTTO: „ Zâmbeşte, chiar dacă zâmbetul tău e trist, pentru că mai trist decât un zâmbet trist e faptul de a nu mai şti să zâmbeşti .” (Mahat...