joi, 14 martie 2019

Sertarul cu gânduri (III)

Imagini pentru topinambur

   Motto: „În fiecare dimineață mă uit în „Forbes” la cei mai bogați oameni ai Americii. Dacă nu sunt acolo, plec la muncă.” (Robert Orben)

   Înainte să răscolesc iar prin sertarul plin cu gânduri (idei, soluții, sfaturi, poezii, poze etc.) vreau să remarc o bizarerie (sau, mai degrabă, una dintre...) în ceea ce mă privește: m-am uitat la postările mele de pe Facebook și, în ciuda faptului că nu iubesc la nebunie pisicile și nici nu prea îmi place că unii pun în neștire poze cu ele, nu rezist și mai pun și eu acolo câte-o mâță, și asta pentru că sunt deosebit de fotogenice, expresive și haioase.

   Azi, despre TOPINAMBUR! Ha,ha, parcă și văd chipurile domniilor voastre, care cred că reflectă aceeași nedumerire pe care am trăit-o și eu când am citit prima oară despre el, pe http://www.landia.ro.Articolul se intitulează „Planta viitorului! Leguma miraculoasă, foarte sănătoasă, crește din nou în România după 20 de ani!” și este scris de Daniela Voicu (în 07/11/2017.) Ca mai toate titlurile de prin ziare, are multe semne de mirare (din fericire, lipsesc însă mult folositele „șoc”, „șocant”, „bombă” etc.) și nu spune despre ce „legumă miraculoasă” este vorba, cu scopul evident de a te face să citești articolul. Deci, spicuiesc câteva rânduri din acest articol:

   „Un cercetător român, doctor în horticultură, a reușit să introducă în producția de masă primul soi de topinambur din România, cunoscut și sub denumirea de napul porcesc, considerat de specialiștii din întreaga lume drept „planta viitorului”. (...) „Costel Vânătoru a lucrat mai bine de 20 de ani pentru a ajunge la acest rezultat. Topinamburul este o plantă care seamănă cu un cartof, are gust de gulie şi virtuți de medicament. 

Proprietățile terapeutice ale topinamburului:

* Curăță organismul de toxine și reziduuri;

* Reglează secreția de insulină, previne și tratează diabetul;

* Scade colesterolul, reglează tensiunea, previne bolile de inimă;

* Stimulează imunitatea;

* Tratează candidoza digestivă;

* Tratează constipația, previne cancerul de colon;

* Leac în probleme digestive;

* Scade apetitul, topește grăsimea;

* Reduce durerile articulare, previne osteoporoza;

*De asemenea, este benefic în osteoporoză, datorită conținutului mare de calciu.”

   În regulă, mai trebuie să și găsesc pe undeva nap porcesc. Bineînțeles, voi evita să-l cer numindu-l topinambur, pentru a nu da prilej de speculații și uimiri. Glumesc, dar dacă măcar două din calitățile acestei legume se arată a fi adevărate, de ce să nu încercăm?! Așa am făcut eu, de exemplu, o adevărată pasiune pentru ghimbir, hrișcă, năut și quinoa, pe care vi le recomand cu căldură...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Azi, hlizeală maximă a gândurilor

„ Cerul le-a dat oamenilor trei lucruri pentru a compensa dificultățile vieții: speranță, somn și zâmbet .” (Immanuel Kant) Speranța și somn...