joi, 5 octombrie 2017

Gânduri care umblă teleleu

Imagini pentru desene animate disney vechi

MOTTO: „Înțelepciunea te învață să te îndepărtezi de oamenii și de situațiile care scot la suprafață partea întunecată din tine sau care îți amenință principiile, valorile, respectul de sine și moralitatea. Nu permite nimănui să îți tulbure pacea interioară și liniștea minții.” (Ursula Yvonne Sandner)
De vreo două săptămâni încoace, gândurile mele, după ce s-au tot alergat  între ele, neostenite precum Tom și Jerry (vezi imaginea alăturată), au căzut acum late și nu mai vor să zică sau să facă nimic.  Cred că se mai întâmplă și altora. Sau, mai bine zis, sper că se întâmplă și altora! Dar pe mine mă necăjesc perioadele astea când gândurile mele sunt ușor apatice și, atunci când își revin din apatie, umblă teleleu. (TELELÉU, -EÁ, telelei, -ele, s. m. și f. - Om fără căpătâi, care își pierde vremea (umblând de colo până colo) fără nicio treabă. ◊ Expr. (Adverbial) A umbla teleleu (Tănase) = a umbla de colo până colo, fără rost; a fi teleleu Tănase = a fi zăpăcit, aiurit, năuc. – Din magh. telelö). Știam expresia, dar forma feminină a substantivului m-a surprins și m-a amuzat. De fapt, tot timpul ăsta am căutat mereu prilej de amuzament, pentru a uita că, în general, lumea e bârfitoare, mincinoasă, cu două (sau mai multe) fețe și, uneori, fără bun simț. Dar, bineînțeles că n-am să las lumea să îmi „tulbure pacea interioară și liniștea minții”. Pentru că am luptat prea din greu să mi le capăt. Ei, voi lăsa acum tonul ăsta serios și plicticos (am început să casc chiar și eu) și voi căuta iar ceva motive să mă amuz. Iată niște bancuri ce m-au făcut să zâmbesc:

*** 
La tribunal. Declarații:
Soțul:
– Intru în casă și-mi văd femeia întinsă pe pat, dezbrăcată, geamul deschis. Mă uit pe geam și vad pe unul în chiloți, alergând. Iau noptiera și arunc după el.
Soția:
– Era cald. M-am dezbrăcat, am deschis geamul. Văd cum intră soțul meu furios și, fără să zică ceva, aruncă cu noptiera prin fereastra.
Victima:
– Eu sunt sportiv. Alerg în fiecare zi pe acel traseu. Întorc capul și văd cum zboară o noptieră spre mine...
Martorul:
– Eu nici nu știu ce caut aici!? Stăteam liniștit în noptieră... 

*** 
 – Salut , am să te rog să nu îi mai scrii mesaje prietenei mele. Vrei probleme!?

 – Și dacă vreau ?

 – O.k., notează : dacă un tren circula cu 83 km/ oră, pe o distanță de 877 km , cât timp face până la destinație ?

- Gata, frate, ușor , ce te-ai enervat așa?! O las în pace...

***

Un tip îi spune prietenului său:

- Azi, când am ajuns acasă, nu mi-a venit să cred ce am auzit de la nevastă-mea!

- Ce anume? 

- Că fiul meu de șase ani nu e de fapt al meu! Am fost distrus! Pe urmă, ea mi-a spus că, altădată, să fiu mai atent pe cine iau de la școală!

***

O blondă se adresează unei brunete:
– Cine spune că sunt o incultă face o mare eroare. De curând am fost angajată la un centru național de reactivi izopropanici nucleari cuantificați şi trifazați pentru implementări în crestomația semantică.
– Şi, ce faci acolo?
– Păi, păzesc reactivii izopropanici cuantificați, pentru că la noi se fură ca-n hiperaglomerația clorofiliană angiospermică şi gimnospermică perenă, cărora voi, brunetele, îi spuneți „codru”.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

O mulțime de gânduri în căutarea unei praxeograme

   MOTTO: „ Nu-i lăsa pe alții să-ți distrugă ziua. E ziua ta. Distruge-o tu! ” (Anonim)      După acest motto anonim și încântător de optim...