vineri, 28 octombrie 2016

Șolticării prin gânduri


Imagini pentru veselie  

Motto: „Cel mai fericit om e acela care face fericiți un număr cât mai mare de oameni.” –  Lev Tolstoi

      Astăzi, vineri, cred că se împlinesc vreo trei săptămâni de când nu am mai văzut soarele. Asta n-ar fi așa de grav (deși este destul de deprimant), dar e friguț și plouă cu încăpățânare, ziua și noaptea. M-am uitat, pe la șapte dimineața, la termometrul de afară și am găsit acolo două grade (Celsius) zgribulite, care stăteau îmbrățișate ca să se mai încălzească. Mi-a fost tare milă și le-am luat în casă. Ei, am avut și oarece interes, pentru că voiam să văd cât este temperatura în bucătăria unde nu am făcut încă foc la sobă. Erau vreo douăsprezece grade. Ei, aș zice că e binișor. Am ales imaginea asta veselă, am pus un motto motivațional și am început să-mi aștern aici gândurile. Gânduri care își impun, așa am hotărât, să fie cât mai vesele. O să caut glumițe și bancuri bune (lucru cam greu, dar voi insista!), o să le postez, încercând să dau domniilor voastre prilej de amuzament. Pentru că asta îmi aduce o oarecare mulțumire. Titlul l-am ales cam într-o doară, știu că trebuie să aibă ceva legătură cu conținutul, dar mie șolticăriile nu prea mi se potrivesc, pentru că sunt de o corectitudine ce nu e prea sănătoasă în vremurile astea ale noastre și am o încredere în oameni nesfârșită (și cam naivă), care mi-a adus doar dezamăgiri. Să zicem că e valabil, în cazul meu, doar sensul legat de ghidușii, pozne. Căci iată ce înseamnă cuvântul acesta: „ȘOLTICĂRÍE, șolticării, s. f. (Reg.) Escrocherie, vicleșug, tertip. ♦Ștrengărie, șmecherie, ghidușie, poznă. Șoltic + suf. -ărie. Sursa: DEX 2009.” Bun, prima glumă din seria intitulată de mine „Excesul de glume, anecdote și bancuri, precum și lectura zilnică, discuțiile pe teme interesante și râsul din toată inima nu dăunează deloc sănătății” este următoarea:„Aseară, nevasta-mea mi-a lăsat un bilețel pe frigider: "Nu mai merge! Nu mai suport! Plec la mama!". Am deschis frigiderul și mergea perfect! Cine să le mai înțeleagă pe femei?!”

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

O mulțime de gânduri în căutarea unei praxeograme

   MOTTO: „ Nu-i lăsa pe alții să-ți distrugă ziua. E ziua ta. Distruge-o tu! ” (Anonim)      După acest motto anonim și încântător de optim...