luni, 12 mai 2014

Gânduri? "Mofturi, monşer!"

 
                                                                        Motto:
   "În genere, națiile mari au câte un dar sau vreo meteahnă specifică: englezii au spleenul, rușii - nihilismul, francezii - l'engouement, spaniolii - morga, italienii - vendetta etc. Românii au Moftul! Trăiască, dar, Moftul român!"
                                                                Ion Luca Caragiale
      
     În zilele cu ploi nesfârşite şi mult prea persistente (iată, avem mai mult de o lună de când cerul îşi varsă peste noi apele) încerc faza aia cu gândirea pozitivă. Nţţ! Nu merge mereu, dar când îmi aduc aminte de scrierile onorabilului Nenea Iancu, sau doar de vreo replică a unuia dintre personajele domniei sale, mă înveselesc brusc. "Parol!" Să mă fac bine înțeleasă, ploile nu mă deprimă, nu-mi dau "trăiri bacoviene", chiar îmi plac ploile scurte de vară, calde şi mult aşteptate. Dar insistenţa asta pluvială, care mi-a transformat curtea, grădina de zarzavat (şi pe cea de flori, bineînțeles!) în mici Veneții, faptul că munculița mea se duce grațios pe Apa Sâmbetei (în temă, nu?) mă fac să fiu, ca să-l citez iar pe maestru, "ambetată absolut". Replica de bază, ce mi-o administrez mereu când mi-e greu ("Zoe, Zoe, fii bărbată!") nu prea îşi mai face nici ea efectul. Am folosit-o prea des, bag seamă! Şi, fiindcă tot vorbim de replici din scrierile lui Caragiale, încerc să nu mă mai revolt în faţa celor ce se întâmplă prin politica noastră şi să nu mai gândesc: "Eşti tare, stimabile, la machiaverlâcuri!", ci să mă amuz şi să zic: "C'eşti copil?!". Dar gândul că anul ăsta o să-mi pun iar întrebarea Cetățeanului Turmentat ("Eu pentru cine votez?") mă nefericește foarte tare, mai tare decât nesfârșitele ploi. Dar o să replic şi la asta: "Mofturi, monșer!"
   
  

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Gânduri fără niciun chef

MOTTO: „ Zâmbeşte, chiar dacă zâmbetul tău e trist, pentru că mai trist decât un zâmbet trist e faptul de a nu mai şti să zâmbeşti .” (Mahat...