luni, 8 aprilie 2013

Gânduri cu semnul întrebării (I)

M-am hotărât ca, timp de câteva zile, (în funcţie de timpul meu liber şi de cheful pe care o să-l am) să fac un exerciţiu de sinceritate şi să răspund şi eu la cunoscutul chestionar al lui Proust. Apropo, am citit că acest chestionar se numeşte aşa nu pentru că l-ar fi creat el, ci pentru că a fost una dintre primele persoane celebre care a răspuns la aceste întrebări. Să purced:
1. Care sunt caracteristicile pe care le-ai atribui fericirii pământeşti?
   Fericirea pământească e o dorinţă a noastră, alergăm s-o întâlnim, şi de fapt realizăm că o avem lângă noi. Ador fericirile mărunte, de fiecare zi.
2. Care este virtutea pe care o apreciezi cel mai mult?
   Bunătatea.
3. Cine ţi-ar fi plăcut să fii?
   Mi-ar fi plăcut să fiu actriţă talentată şi inteligentă, ceva gen Bette Davis, Audrey Hepbrun, Irina Petrescu sau Valeria Seciu.
4. Care este trăsătura ta cea mai puternică?
   Nu cred că am trăsături puternice şi dacă da, aş zice blândeţea.
5.  Care este calitatea pe care o apreciezi cel mai mult la un bărbat?
   Faptul că e de nădejde, te poţi baza pe el. Şi, neapărat, umorul.
6. Care este calitatea pe care o apreciezi la o femeie?
  Capacitatea de a-şi ţine într-un echilibru stabil intelectul şi inima. Deci, implicit, să le aibă.
7. Care este defectul tău cel mai mare?
   Mi-e foarte greu să aleg, am multe. Cred că cel mai mare defect a fost că nu m-am preţuit pe mine însămi, m-am criticat mereu, am cerut prea mult de la mine.
8. Care este profesia/ ocupaţia ta favorită?
  Am fost profesoară şi mi-a plăcut, dar cel mai mult îmi place să scriu (fără să fiu o scriitoare, însă).
9. Care este visul tău despre fericire?
  Să-mi dispară orice frică, orice obsesie, să fiu pe deplin împăcată cu mine... 
10. Ce ţi-ai dori să fii?
   O femeie mult mai iubită decât sunt acum.
11. În ce ţară ţi-ar face plăcere să trăieşti?
    De vreme ce Dumnezeu a vrut să mă nasc aici, mi-ar plăcea să trăiesc tot în România (dar o Românie fără oameni politici, fără furtişaguri, fără mârlăneală, fără sărăcie, cu soare mai mult şi oameni mai buni şi mai veseli).
 
  

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Gânduri fără niciun chef

MOTTO: „ Zâmbeşte, chiar dacă zâmbetul tău e trist, pentru că mai trist decât un zâmbet trist e faptul de a nu mai şti să zâmbeşti .” (Mahat...