marți, 25 mai 2021

Un fel de salată de gânduri


 

ÎN LOC DE MOTTO:

Legea lui Ohm (sau Legea conducției electrice) se aplică pentru conductori electrici la capetele cărora se aplică tensiuni electrice. Legea lui Ohm spune că într-un circuit intensitatea (I) curentului electric este direct proporțională cu tensiunea aplicată și invers proporțională cu rezistența (R) din circuit. Formula matematică a legii lui Ohm este:   I = U/ R

unde:

I este intensitatea curentului, măsurată în amperi;

U este tensiunea aplicată, măsurată în volți;

R este rezistența circuitului, măsurată în ohmi.

 

     Tot căutându-mi surse externe de Inspirație, am găsit tot felul de „chestii”, unele amuzante, altele destul de interesante și, în fine, doar niște prostioare nostime. Dar chiar nu-mi arde acum, în vremurile astea și cu vremea asta mai mult decât capricioasă, să mă scufund în meditații filosofice sau să-mi pun întrebări abisale (care la mine, din cauza firii destul de superficiale și cu aplecare spre hlizeală, rămân cel mai adesea fără răspuns). Din cele cinci-șase „subiecte” găsite, o să mă opresc doar la trei. Bun, trec rapid peste Legea lui Ohm, pe care am pus-o „în loc de motto” (după ce am râs vreo cinci minute la „figura de mai sus”, auzi, „OHM TRĂI ȘI OHM VEDEA”, ha-ha-ha), grăbindu-mă să îmi (și să vă) reamintesc un cântecel care făcea deliciul nostru pe vremea când eram la grădiniță, și mă opresc cu explicațiile la cuvântul pe care dexonline.ro l-a declarat „al zilei”. Și apoi, bineînțeles, un banc sau două.

 

În pădurea cu alune

Aveau casa doi pitici

Vine pupăza şi spune

Vreau să stau şi eu aici

Pu-pu-pu, pu-pu-pu

Vreau să stau şi eu aici (bis)


Iată vine şi-o broscuţă

Ţup, ţup, ţup sărind mereu

Dacă e loc în căsuţă

Tare-aş vrea să stau şi eu

Ţup, ţup, ţup, ţup, ţup, ţup

Tare-aş vrea să stau şi eu (bis)


Şoricelul strigă-ndată

Iată şi eu am venit

Casa voastră e curată

Noroc, bine v-am găsit

Chiţ-chiţ-chiţ, chiţ-chiţ-chiţ

Noroc, bine v-am găsit (bis)


Şi-n căsuţa cea drăguţă

Stau vreo cinci prieteni mici

Şoricelul şi-o broscuţă,

Pupăza şi doi pitici

Tra-la-la, tra-la-la

Stau vreo cinci prieteni mici (bis)

(Nu am găsit autorul, nici al melodiei, nici al versurilor, e cântecel din folclor...)


Cuvântul zilei: Karite smi [At: DN3 / E: fr karité] Arbore din Africa ecuatorială, din ale cărui semințe se scoate o materie grasă, comestibilă. Sursa: MDA2 (2010)


Karité - Vitellaria paradoxa, cunoscută în mod obișnuit sub numele de arbore de shea, arbore shi sau vitellaria, este un arbore din familia Sapotaceae. Este singura specie din genul Vitellaria și este originară din Africa.” (Wikipedia)

Arată așa:

 Untul de shea - Home | Facebook      

BANCURI (mai vechi și mai „spuse” de vreo câteva ori, dar...):


Două blonde la un meci de rugbi.

– Îi vezi pe ăia care s-au strâns grămadă? o întreabă una pe cealaltă.

– Da, ce-i cu ei?

– Pariez că în clipa asta s-au strâns ca să ne bârfească!

*


– Măi copile, mi se plânge maică-ta că vorbește cu tine și tu n-o asculți.

– Păi, să vezi, tăticule…

– Lasă scuzele! Spune-mi, cum reușești să faci asta!

*

Un purice intră văl-vârtej într-un bar, comandă un whisky dublu, îl dă peste cap, merge la etaj, iese pe balcon și sare. Aterizează pe burtă, în praf, și exclamă înciudat: 

- La naiba, iar mi-au furat câinele!


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Gânduri fără niciun chef

MOTTO: „ Zâmbeşte, chiar dacă zâmbetul tău e trist, pentru că mai trist decât un zâmbet trist e faptul de a nu mai şti să zâmbeşti .” (Mahat...