vineri, 13 ianuarie 2017

Gânduri dându-se cu săniuța

Imagini pentru saniuta

Pierzând vremea pe Facebook, am descoperit azi o poză de pe vremuri, cu copii care se dau cu sania. Ei, exact când voiam să fac un comentariu acid că în zilele noastre copiii stau doar în fața calculatoarelor și că, probabil, așteaptă să se inventeze vreo aplicație pe telefon, „www.datul-cu-sania.ro”, îmi arunc ochii pe fereastră și văd pe stradă vreo patru-cinci copii cu sănii. Așa că, de tare ce m-am bucurat, am renunțat la ironii și am venit aici, pe blog, să fac „mea culpa”. Îmi amintesc, cu ceva nostalgie, că ultima dată când am fost la săniuș aveam vreo treizeci de ani, eram profesoară la Păunești, Vrancea și, împreună cu mai mulți colegi și prieteni, așteptam să se însereze și să plece copiii de pe derdeluș (sau chiar îi trimeteam noi, „grijulii”, spre casele lor) și apoi începeam să ne dăm noi cu sania, râzând cu gura până la urechi. În regulă, nu vreau să devin prea sentimentală și, după gerurile astea, văzând cum se împuținează rezerva mea de lemne, voi scrie întru încurajare și ca haz de necaz, un banc: 

„Era toamna târziu și indienii dintr-o rezervație îndepărtată și-au întrebat noul Șef de Trib dacă iarna urmează să fie aspră sau nu. Fiind Șef de Trib într-o societate modernă, nu fusese învățat de către nimeni vechile secrete, astfel încât când s-a uitat spre cer nu a putut spune cum va fi vremea. Cu toate acestea, a trebuit să comunice tribului ceva și a zis că iarna urmează să fie aspră și că membrii tribului trebuie să înceapă să adune lemne pentru a fi pregătiți. Fiind și un lider pragmatic, după câteva zile, i-a venit o idee. S-a dus în oraș, la un telefon public, a sunat la „Starea Vremii” și a întrebat:
- Iarna care vine, va fi aspră sau nu?
- Se pare că va fi destul de friguroasă, a răspuns meteorologul.
Șeful Tribului s-a dus înapoi în sat și le-a spus oamenilor săi să strângă chiar mai multe lemne, pentru a fi pregătiți. O săptămână mai târziu, a apelat din nou serviciul meteorologic:
- Va fi o iarnă grea?
- Da, zice meteorologul, va fi în mod sigur o iarnă foarte rece.
Șeful Tribului merge înapoi la oamenii săi și le ordonă să colecteze fiecare creangă și crenguță pe care o găsesc în pădure. Două săptămâni mai târziu, telefonează din nou la „Starea Vremii”:
- Sunteți absolut siguri că iarna va fi foarte grea?
- Mai siguri ca niciodată, zice meteorologul. Va fi una dintre cele mai grele ierni pe care le-am avut în ultimii ani.
- Cum puteți fi atât de siguri? întreabă Șeful de Trib.
La care meteorologul spune:
- Indienii adună lemne într-o veselie...” 


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

O mulțime de gânduri în căutarea unei praxeograme

   MOTTO: „ Nu-i lăsa pe alții să-ți distrugă ziua. E ziua ta. Distruge-o tu! ” (Anonim)      După acest motto anonim și încântător de optim...